Rząd rozwiewa wątpliwości w sprawie aut
Urzędy skarbowe wzywają przedsiębiorców, którzy kupili tzw. łagodne samochody hybrydowe lub mikrohybrydy, do skorygowania rozliczeń podatkowych i uregulowania akcyzy dwukrotnie wyższej niż zapłacona
O tym, czy mieszkaniec będzie mógł ją zamontować w budynku wielorodzinnym, przesądzi wynik fachowej ekspertyzy. Tę zaś będzie musiał sfinansować składający wniosek, podobnie jak samo urządzenie
Udział pojazdów elektrycznych we flocie użytkowanej przez samorządy musi już wynosić co najmniej 10 proc. Taki sam pułap dotyczy podmiotów, które na zlecenie jednostki samorządu terytorialnego będą wykonywały zadania publiczne Dobrą wiadomością są ułatwienia przy sporządzaniu analizy kosztów i korzyści. Niewątpliwie kłopot sprawią samorządom wymogi dotyczące minimalnych udziałów pojazdów nisko- i zeroemisyjnych
Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych przewiduje liczne zachęty zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla kierowców. Znosi akcyzę na samochody elektryczne i hybrydy. Wprowadza zwolnienie z opłat za parkowanie takimi pojazdami. Gwarantuje większe odpisy amortyzacyjne dla firm, które zdecydują się na zakup na potrzeby działalności gospodarczej samochodów „ekologicznych”. To sporo korzyści