PYTANIA DO EKSPERTA
Jeszcze słowo o reklamie alkoholu w sieci
Magdalena Zielińska-Kuć adwokat w kancelarii WKB, koordynatorka ds. handlu alkoholem w sieci w Izbie Gospodarki Elektronicznej
Magdalena Zielińska-Kuć adwokat w kancelarii WKB, koordynatorka ds. handlu alkoholem w sieci w Izbie Gospodarki Elektronicznej
Ostatnio wybrzmiewa bardzo mocno temat reklamy alkoholu w internecie, a dokładnie w mediach społecznościowych. Pisaliśmy w DGP, że znany aktor reklamuje na swoim profilu na Instagramie whisky, a popularna influencerka zachęca swoich obserwatorów do wypicia grzańca. Oboje przekonują, że prawo stoi po ich stronie, bo przekaz jest do ograniczonej liczby osób. Jak to jest, że po słynnej sprawie misiewiczówki (sygn. akt IX Ka 1218/22), czyli wódki promowanej na Twitterze przez byłego rzecznika MON, nadal jest tak małe zainteresowanie tym tematem? Można by się spodziewać, że po tym wyroku wzrośnie liczba tego rodzaju postępowań…