Jak ująć w księgach rachunkowych grudniową fakturę za towary otrzymane w styczniu
Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów to inaczej rezerwy bezpośrednio związane z działalnością operacyjną. Wyrażają zobowiązania związane z wytwarzaniem, handlem i fazą posprzedażną, a także ogólnym zarządem. Kiedy należy tworzyć bierne RMK? Czy należy tworzyć bierne RMK na koszty badania sprawozdań finansowych? Jak je księgować? Które rezerwy mogą być kosztem podatkowym i kiedy? Czy w momencie
W większości przedsiębiorstw prowadzone jest konto "Rozliczenie zakupu". Saldo kredytowe tego konta wykazuje dostawy niefakturowane, w związku z którymi na koniec roku pojawi się wątpliwość, jak je wykazać w księgach: czy dokonać biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów, czy ująć jako zobowiązania? Przepisy prawa bilansowego nie są jednoznaczne w tym zakresie.
W większości przedsiębiorstw prowadzone jest konto "Rozliczenie zakupu". Saldo kredytowe tego konta wykazuje dostawy niefakturowane, w związku z którymi na koniec roku pojawi się wątpliwość, jak je wykazać w księgach: czy dokonać biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów, czy ująć jako zobowiązania? Przepisy prawa bilansowego nie są jednoznaczne w tym zakresie.