Zawieszenie prowadzenia biznesu nie zwalnia z konieczności płacenia podatków
Od czerwca 2020 r. w ramach działalności gospodarczej prowadzę kancelarię prawną. W maju 2023 r. urodziłam dziecko i pobieram z tego tytułu zasiłek macierzyński. Od 1 sierpnia 2023 r. chciałabym zawiesić działalność gospodarczą, ponieważ nie zamierzam jej wykonywać w tym czasie. Czy będzie to miało wpływ na prawo do zasiłku chorobowego, przysługującego po okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego,
Przedsiębiorca, który zawiesi działalność, może sprzedawać środki trwałe i wyposażenie, a więc np. samochód lub meble, i nie zapłaci od uzyskanych pieniędzy składki zdrowotnej
Zawieszenie działalności gospodarczej jest rozwiązaniem poważnie rozważanym przez przedsiębiorców, którzy ze względu na warunki spowodowane pandemią przez dłuższy czas nie uzyskują z prowadzonej działalności wystarczających przychodów (lub przychody te zmalały nawet do zera). Najważniejszą korzyścią w okresie zawieszenia jest zwolnienie z opłacania składek ZUS oraz podatków dochodowych. Za okres zawieszenia
Podatnik ma zamiar zawiesić działalność gospodarczą od sierpnia. Ma kilka środków trwałych, które amortyzuje. Co zrobić z amortyzacją w okresie zawieszenia firmy?
Od 1 lipca br. najkrótszy okres zawieszenia działalności gospodarczej może obejmować 30 dni, a nie miesiąc kalendarzowy. Ponadto dotychczasowy wniosek o zawieszenie działalności został zastąpiony nowym. Zmienił się także sposób liczenia okresu zawieszenia.
Konstytucja Biznesu to zawarty w pakiecie 5 ustaw zbiór przepisów, których zadaniem jest ułatwienie prowadzenia własnego biznesu, szczególnie w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw. Największe zmiany wprowadzono dla przedsiębiorców, którzy zaczynają prowadzenie własnej działalności. Dla nich przewidziano tzw. ulgę na start, polegającą na półrocznym zwolnieniu z opłacania części obowiązkowych
6 marca 2018 r. Sejm uchwalił pakiet ustaw stanowiących tzw. Konstytucję Biznesu. Jedną z ustaw wchodzących w skład tego pakietu jest ustawa Prawo przedsiębiorców, która zastąpi dotychczas obowiązującą ustawę o swobodzie działalności gospodarczej. Przedstawiamy najważniejsze dla przedsiębiorców zmiany wprowadzone tą ustawą. Omawiana ustawa, tak jak inne ustawy tworzące pakiet Konstytucja Biznesu, wejdą
Podatnik chce zwiesić działalność gospodarczą. Czy w związku z tym będzie musiał zrobić remanent? Czy w okresie zawieszenia podatnik nadal ma obowiązek prowadzić pkpir, czy też powinien ją zamknąć?
Przedsiębiorcy (i przedsiębiorstwa) mogą czasowo zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej. Uprawnienie to przysługuje zarówno podmiotom podlegającym wpisowi do CEIDG, jak i przedsiębiorstwom zarejestrowanym w KRS. Z zawieszeniem działalności łączą się określone konsekwencje, m.in. brak obowiązku opłacania składek, ale i brak podlegania ubezpieczeniom, co ma wpływ na prawo do świadczeń w okresie
Nowe przepisy wprowadziły możliwość wykreślenia przez urząd skarbowy podatnika z rejestru VAT, gdy zawiesi działalność na okres co najmniej sześciu miesięcy. Powstaje wówczas pytanie, czy podatnik może na zasadach ogólnych odliczać podatek naliczony z faktur np. za remont lokalu przeprowadzony w trakcie zawieszenia działalności i kiedy może to zrobić.
W trakcie zawieszenia działalności gospodarczej brane były faktury na remonty bieżące dachu i lokalu. Czy z faktur tych można odliczyć VAT i kwoty netto zaliczyć do kosztów? Faktury pochodzą z marca i kwietnia, natomiast odwieszenie działalności nastąpiło w maju.
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i nie zatrudniam pracowników. 20 lipca 2013 r. zawiesiłem działalność gospodarczą na okres 2 lat. 8 sierpnia 2013 r. zgłosiłem odwieszenie działalności ze względu na otrzymane zlecenia na prace remontowe. Jak prawidłowo powinna być sporządzona deklaracja ZUS DRA za lipiec i sierpień 2013 r.? Czy składki rozliczyć proporcjonalnie? Czy w pełnych kwotach?
Prowadzę działalność gospodarczą i zatrudniam na umowę o pracę 4 pracowników. Od sierpnia 2013 r. podpisałam umowę o pracę z moim pełnoletnim synem. Mieszkam wraz z synem w jednym domu i prowadzimy wspólne gospodarstwo. 1. Czy składki na ubezpieczenie społeczne syna (bez względu na stawkę miesięcznego wynagrodzenia wynikającą z umowy o pracę) powinnam opłacać od podstawy stanowiącej 60% prognozowanego