Jak prawidłowo rozliczyć w VAT i CIT remont lokalu użytkowego po powodzi
Część budynku wykorzystywanego przez szkołę gminną jest zajęta przez mieszkania własnościowe. Obie części budynku są połączone klatką schodową. Szkoła (gmina) przeprowadziła remont tej klatki, a częścią kosztów ma obciążyć właścicieli mieszkań. Jaką stawkę VAT należy zastosować na wystawianych refakturach?
W związku z remontem przeprowadzanym w przedszkolu miejskim musimy dokonać sprzedaży złomu. Jak prawidłowo udokumentować taką sprzedaż? Jaką stawkę VAT zastosować na fakturze? Czy trzeba zamieścić na niej kod GTU?
Na budynku gospodarczym stanowiącym środek trwały wymieniłem dach z eternitu na blachę trapezową. Jak rozliczyć wydatki poniesione na taką wymianę?
Czy czasowy brak dachu wyłącza budynek z opodatkowania podatkiem od nieruchomości - wyrok NSA
Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej
Na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu decydują się przede wszystkim podatnicy prowadzący małe firmy albo rozpoczynający swoją przygodę z biznesem. Takie postępowanie to duża oszczędność kosztów, takich jak chociażby koszt wynajmu lokalu potrzebnego do prowadzonej działalności od podmiotu zewnętrznego. Podatnicy, którzy zdecydują się na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu, mogą rozliczać w
Celem wytworzenia wyrobu gotowego jest przede wszystkim jego sprzedaż. Zdarza się jednak, że wytworzone wyroby gotowe są przekazywane na potrzeby własne jednostki. W ciągu roku obrotowego wyroby gotowe są zazwyczaj ujmowane w księgach rachunkowych w stałych cenach ewidencyjnych. Stosowanie tych cen wymaga ustalania odchyleń od cen ewidencyjnych wyrobów gotowych, które korygują ich wartość do rzeczywistego
W przepisach ustawy o VAT obowiązujących od 1 kwietnia 2014 r. ustawodawca w ramach zasady ogólnej przyjął pewne uproszczenie polegające na tym, że pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony są wykorzystywane w 50% do celów związanych z działalnością gospodarczą i w 50% do innych celów, np. prywatnych. Natomiast 100% odliczenie przysługuje tylko w stosunku do pojazdów samochodowych
Środki trwałe są w wielu (jeśli nie w większości) przedsiębiorstwach kluczowym zasobem prowadzonej działalności gospodarczej. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ich wyceny nie tylko według prawa bilansowego, ale w szczególności według uregulowań ustaw o podatku dochodowym. Podstawowa trudność związana jest z wyborem, czy dany
Podatnik wykonujący prace remontowe na statkach w Norwegii zamówił u polskiego podwykonawcy wykonanie trapów i drabin przeznaczonych na platformę wiertniczą znajdującą się w doku w Norwegii. Czy usługi remontowe oraz dostawa trapów i drabin na platformę wiertniczą są opodatkowane stawką 0% na podstawie art. 83 ustawy o VAT?
Można zaryzykować twierdzenie, że każda firma korzysta z samochodów w celach służbowych. Rozliczenia podatkowe związane z korzystaniem z samochodów będących własnością firm, leasingowanych oraz prywatnych, mają swoją specyfikę. W opracowaniu tym przedstawiamy rozwiązania podatkowych problemów podatników związanych z korzystaniem z samochodów do celów służbowych.
Umowa użyczenia jest umową nazwaną, uregulowaną przez przepisy art. 710-719 Kodeksu cywilnego. Przez umowę użyczenia użyczający zobowiązuje się zezwolić biorącemu, przez czas oznaczony lub nieoznaczony, na bezpłatne używanie oddanej mu w tym celu rzeczy. Przedmiotem użyczenia mogą być zarówno rzeczy ruchome (np. samochód, maszyna, meble), jak i nieruchomości (np. lokal użytkowy lub jego część, działka
Spółka zakupiła skraplacz o wartości 60 tys. zł stanowiący część instalacji maszynowni chłodni i zamontowała go w miejsce wyeksploatowanego skraplacza. Czy w świetle obowiązujących przepisów jest to ulepszenie czy remont?
Proszę o wyjaśnienie wątpliwości związanych ze stawką VAT na ogrodzenie. Wykonujemy usługi budowlane, polegające na remoncie leśniczówki, ogrodzenia wokół niej oraz budynków gospodarczych związanych z leśniczówką. Mam problem z ustaleniem stawki podatku na ogrodzenie. Czy ma to być 7% na całe ogrodzenie (jako infrastruktura), czy może proporcjonalnie musi być rozliczone na to, co związane z budownictwem