Centrum usług wspólnych też składa deklaracje dotyczące podatku od nieruchomości
W przypadku gdy płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych będący pracodawcą lub zleceniodawcą naliczył i potrącił od wypłaconych wynagrodzeń lub innych świadczeń podatek, który był nienależny lub w wysokości wyższej od należnej, powstaje nadpłata. Podatnik może ją odzyskać na podstawie wniosku o stwierdzenie nadpłaty podatku lub po złożeniu zeznania rocznego. Z takiego rozwiązania nie skorzysta
Spółka z o.o. kupiła mieszkanie w 2015 r. ale nie wprowadziła go do ewidencji. W 2015 r. urzędnik z gminy z wydziału podatków zadzwonił do firmy w sprawie deklaracji podatku od nieruchomości, ale spółka nie złożyła żadnej deklaracji. W 2022 r. spółka sprzedała mieszkanie osobie fizycznej. Czy spółka ma obowiązek zapłaty podatku od nieruchomości za okres od 2015 r. do 2022 r., czy też zobowiązanie przedawniło
Właściciel nieruchomości z panelami fotowoltaicznymi powinien płacić na rzecz najemcy akcyzę od sprzedaży wyprodukowanego w ten sposób prądu. Tak wynika z przepisów i takie stanowisko podtrzymują organy podatkowe. To nie lada problem i wyzwanie dla właścicieli nieruchomości z fotowoltaiką, które chętnie są wynajmowane, szczególnie w okresie letnim. Nakłada to na właścicieli potencjalne obowiązki związane
1 października 2021 r. Sejm przyjął projekt zmian podatkowych w ramach programu gospodarczego Polski Ład. Sejm zdecydował się wprowadzić poprawki w stosunku do pierwotnej wersji projektu. Polegały one na modyfikacji niektórych z początkowo zaproponowanych rozwiązań lub wprowadzeniu zupełnie nowych. Teraz projektem zajmie się Senat. Poniżej przedstawiamy tabelaryczne zestawienie zmian wprowadzonych
DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości. Kto i kiedy składa deklarację DN-1? Gdzie i jak złożyć? Jak wypełnić deklarację DN-1?
Informacja PIT-11 jest podstawowym dokumentem służącym podatnikom do rocznego rozliczenia podatku. Płatnicy, którzy przy jej wypełnianiu popełnili błędy, mają obowiązek ją skorygować. Korektę należy sporządzić w formie elektronicznej, co do zasady, na tej samej wersji formularza, na której uprzednio złożono PIT-11. Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje PIT-11 w wersji 25.
Pracodawców oraz inne jednostki organizacyjne czeka w styczniu 2019 r. wiele obowiązków informacyjnych względem urzędów (skarbowych, ZUS i PFRON) oraz zatrudnianych osób. Dodatkowym obowiązkiem dla większości płatników, przypadającym po raz pierwszy w styczniu 2019 r., jest sporządzenie i przekazanie urzędom skarbowym w formie elektronicznej, oprócz deklaracji rocznych, również informacji podatkowych
Do 31 stycznia 2019 r. płatnicy mają obowiązek przekazać deklaracje roczne PIT-4R i PIT-8AR za 2018 r. W tym roku wszyscy płatnicy, niezależnie od liczby osób, które rozliczają, mają obowiązek złożyć je w formie elektronicznej.
Podatnik w prawidłowej wysokości i w terminie odprowadził VAT do urzędu skarbowego. Jednak ze względów technicznych deklarację dotyczącą tego podatku przesłał kilka dni po terminie. Czy w tej sytuacji może mu zostać wymierzona kara przez urząd skarbowy?
Do 31 stycznia 2019 r. wszyscy płatnicy muszą przekazać urzędom skarbowym informacje podatkowe za 2018 r. Podatnicy otrzymają je w terminie do końca lutego 2019 r. Pracodawcy składający informacje za nie więcej niż 5 podatników nie będą mogli przesłać ich w formie dokumentu pisemnego, lecz elektronicznie. Natomiast od 2020 r. w miesiącu przekroczenia przez pracownika I progu podatkowego pracodawca