Reklamacje uznane przez podatnika
W przypadku refakturowania kosztów reklamacji obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia refaktury. Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę w ciągu 7 dni od wykonania usługi. W przypadku refakturowania momentem "wykonania usługi" jest moment obciążenia kosztami reklamacji. Nie ma znaczenia, kiedy zostały wykonane refakturowane usługi. Poniżej fragment interpretacji MF w tej sprawie. Pełna treść
Spółka z o. o. zajmuje się produkcją szyb. Swoje wyroby sprzedaje przede wszystkim firmom produkującym okna. Zdarza się, że szyby mają wady produkcyjne i są reklamowane. Producenci okien przyjmują od klientów reklamacje i przekazują je dalej producentowi szyb. Producent szyb z kolei zleca swojemu podwykonawcy usługę wymiany szyb, natomiast sam wydaje jedynie wyrób gotowy na wymianę. W wyniku tej transakcji
Jak wiadomo, reklamacja z tytułu dostaw i usług polega na zwróceniu się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, w fakturze (rachunku), w wykonaniu usługi itp. z żądaniem uregulowania sprawy zgodnie z warunkami umowy kupna-sprzedaży, z uwzględnieniem odpowiednich przepisów dotyczących rękojmii za wady (art. 556-576 Kodeksu cywilnego) oraz