Czy można jednorazowo zamortyzować środki trwałe ujęte zbiorczo w ewidencji
Cesja umowy leasingu jest na gruncie przepisów o VAT neutralna dla finansującego – potwierdził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Firma – czynny podatnik VAT – zawarła umowę leasingu operacyjnego samochodu osobowego. W związku z tym wpłaciła tzw. wstępną opłatę leasingową. Czy opłatę taką należy w księgach rachunkowych rozliczyć w czasie? Jeśli tak, czy podatkowo również należy ją rozliczać w czasie? Czy do opłaty tej ma zastosowanie limit podatkowy 150 000 zł dotyczący samochodów osobowych?
Podatnik zwolniony od VAT nabył dwa samochody osobowe w ramach leasingu operacyjnego u dwóch różnych leasingodawców. Leasingodawca A fakturuje: czynsz rata nr 1 wartość brutto 4500 zł. Wartość początkowa samochodu to 160 000 zł brutto. Leasingodawca B fakturuje: rata leasingowa nr 1 - kapitał brutto 5350 zł oraz odsetki brutto 1200 zł. Wartość początkowa samochodu to 311 000 zł brutto. Jak należy rozliczyć
Przedsiębiorstwa częściej zawierają umowy leasingu, niż wybierają kredyt bankowy. Jest to zdecydowanie korzystniejsze i tańsze źródło finansowania. W wielu przypadkach, w szczególności z powodu różnych uproszczeń w prawie bilansowym oraz ich uwarunkowań, powoduje to wątpliwości, jak daną umowę prawidłowo wykazać w księgach.
Podatnik, który zamierza sprzedać samochód osobowy wykupiony z leasingu operacyjnego, nie osiąga przychodu z działalności gospodarczej pod warunkiem, że samochód ten po wykupie nie stanowił środka trwałego w prowadzonej działalności. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Podmioty gospodarcze w toku prowadzonej działalności bardzo często wykorzystują samochody osobowe, których podstawą używania jest umowa leasingu. Po zakończeniu umowy samochód może zostać wykupiony przez przedsiębiorcę i dalej używany na potrzeby prowadzonej działalności, a następnie sprzedany. Przedstawiamy podatkowe i rachunkowe skutki wykupu i sprzedaży leasingowanego pojazdu.
W związku z nowymi regulacjami w zakresie odliczenia podatku mam wątpliwość dotyczącą obowiązku skorygowania naliczonego VAT. W styczniu 2013 r. upłynął 150. dzień od dnia upływu terminu płatności faktury za zakupiony przeze mnie towar. W związku z problemami finansowymi zapłaciłam za niego dopiero 15 lutego 2013 r. Czy mam obowiązek skorygować VAT w deklaracji za styczeń 2013 r., mimo iż zapłaciłam
Przedsiębiorstwo świadczące usługi transportu międzynarodowego posiada samochody oddane w leasing operacyjny. Faktury za ratę leasingową są wystawiane w ten sposób, że jeśli np. data wystawienia przypada w lutym, to data sprzedaży i termin płatności przypadają w marcu. W jakim miesiącu dla celów VAT rozliczyć tę fakturę?
Leasing jest obecnie jedną z najbardziej powszechnych form finansowania działalności wielu firm. Umożliwia korzystanie, za odpowiednim wynagrodzeniem i w określonym czasie, z konkretnych środków bez konieczności ich zakupu. Stale rosnąca popularność leasingu wynika m.in. z faktu, iż stał się możliwością szybkiego i efektywnego doinwestowania prowadzonej działalności gospodarczej bez jednoczesnej konieczności
Jak należy zaliczyć w koszty podatkowe zapłatę czynszu inicjalnego (opłaty wstępnej) w umowach leasingu operacyjnego? Czy spółka z o.o. powinna jako korzystający dokonać tego jednorazowo w momencie wystawienia faktury (zapłaty), czy może powinna rozliczyć opłatę proporcjonalnie do okresu trwania umowy?