Czy nieodpłatne przekazanie telefonu trzeba ewidencjonować na kasie rejestrującej
Od wielu lat wątpliwości pracodawców budzi prawidłowy sposób rozliczania podatku dochodowego od nieodpłatnych świadczeń uzyskiwanych przez ich pracowników. Kwestia ta była przedmiotem licznych interpretacji wydawanych przez organy podatkowe oraz wyroków sądów administracyjnych. Z uwagi na rozbieżności interpretacyjne dotyczące sposobu opodatkowywania nieodpłatnych świadczeń pracowniczych pracodawcy
Pracownik, który ma przydzielony służbowy telefon komórkowy, przebywa obecnie na rocznym urlopie wychowawczym. Umowa z operatorem sieci została zawarta na dwa lata. Przy wcześniejszym rozwiązaniu umowy pracodawca zobowiązany jest zapłacić operatorowi karę umowną równowartości przyznanej ulgi. Dlatego korzystniej byłoby refakturować usługę na pracownika i nie rozwiązywać umowy z operatorem. Czy przy
Wykorzystanie służbowego telefonu do celów prywatnych i pokrycie związanych z tym wydatków przez pracodawcę powoduje po stronie pracownika powstanie przychodu z nieodpłatnych świadczeń. Powstaje jednak problem związany z ich rozliczeniem. Pracodawcy opłacają bowiem najczęściej miesięczny rachunek za telefon w jednej zryczałtowanej wysokości.
Telefon to obecnie podstawowe narzędzie pracy dla wielu pracowników. Pracodawcy udostępniają pracownikom telefony służbowe bądź korzystają do celów służbowych z prywatnych telefonów pracowników. Stosują przy tym różne formy rozliczania rozmów telefonicznych. Niektórzy decydują się na wprowadzanie limitów rozmów służbowych. Inni pokrywają koszty wszystkich rozmów odbywanych przez pracowników z telefonów