Obowiązki „pierwszego pracodawcy” przy ustalaniu kapitału początkowego
Bezpieczeństwo i higiena pracy w zakładzie podlega stałej kontroli i nadzorowi ze strony wyspecjalizowanych instytucji. Każdy pracodawca powinien jednak sam zapoznać się z najważniejszymi przepisami dotyczącymi tej dziedziny.
Zakład pracy jest zazwyczaj płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych. Ciąży na nim obowiązek obliczania i pobierania od pracowników podatku, wpłacania go we właściwym terminie urzędowi skarbowemu, a ponadto sporządzania stosownej dokumentacji podatkowej. Terminowa i bezbłędna realizacja tych obowiązków uprawnia płatnika do wynagrodzenia. Ich niedopełnienie z kolei grozi koniecznością zapłaty
Ogłoszenie upadłości pracodawcy lub postawienie zakładu pracy w stan likwidacji wywołuje istotne skutki w stosunkach pracy. W obu przypadkach następuje zaprzestanie działalności pracodawcy i w konsekwencji traci on status pracodawcy. Nie następuje to automatycznie, wymaga bowiem pewnych działań i czynności administracyjno-technicznych, a przede wszystkim podjęcia wielu działań prawnych. Po ogłoszeniu
Jakie są zryczałtowane koszty uzyskania przychodów dla pracowników? Od czego zależy ich wysokość? Kiedy można zastosować koszty w podwyższonej wysokości i jakie warunki trzeba wtedy spełnić?