Jak zaewidencjonować w pkpir zakup towaru handlowego wraz z transportem
Otrzymałam w sierpniu 2014 r. fakturę importową wystawioną również w tym miesiącu. Data dostawy towaru handlowego, SAD - wrzesień 2014 r. Kiedy powinnam wpisać ten zakup do pkpir? Jaki przyjąć kurs do przeliczenia faktury?
Jednostki gospodarcze podczas swojej działalności gospodarczej nabywają materiały, towary i usługi, aby realizować cele, do jakich zostały powołane, tj. prowadzić działalność produkcyjną, usługową lub handlową. Podatnicy prowadzący księgi rachunkowe nie prowadzą odrębnej ewidencji towarów i materiałów dla celów podatku dochodowego. Do rozliczeń podatkowych wykorzystują oni ewidencję prowadzoną dla
Przestępstwa w postaci kradzieży i oszustwa dokonane na szkodę przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą niestety się zdarzają. Poszkodowany przedsiębiorca, który poniósł w ten sposób stratę, jest zainteresowany tym, aby od utraconego składnika majątku nie płacić jeszcze podatków i za pomocą przepisów podatkowych choć częściowo zrekompensować sobie szkodę. Wiele zależy od tego, czy dokładając
Posiadamy warsztat samochodowy i sklep z częściami samochodowymi. Nasi handlowcy korzystają z samochodów służbowych, w związku z czym od 1 kwietnia 2014 r. odliczamy VAT od zakupów i materiałów w 50%. We wrześniu 2014 r. handlowiec pobrał (dokumentem RW) płyn do spryskiwaczy, który był zakupiony jako towar handlowy (VAT odliczony w 100%) w: a) grudniu 2013 r., b) kwietniu 2014 r. Czy we wrześniu należy
Firma kupuje w krajach UE do dalszej sprzedaży rusztowania i nie jest to towar pełnowartościowy. Jak przeprowadzić inwentaryzację i sporządzić protokół złomowania zniszczonych elementów? Czy należy do protokołu załączyć fakturę sprzedaży na złomowisko elementów zniszczonych? Jak te operacje zaksięgować w pkpir?
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie handlu samochodami, które kupuję zarówno w kraju, jak i za granicą. Jak prawidłowo powinna wyglądać ewidencja dokonanych operacji w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? Zakup samochodu księguję w kolumnie 10. Problem pojawia się w momencie księgowania pozostałych wydatków. Zakupione samochody remontuję oraz rejestruję w wydziale komunikacji. Ponoszę
Kiedy strata jest kosztem uzyskania przychodu? Jak udokumentować i zaksięgować poniesioną stratę?