Jaka stawka VAT dla usług remontu kościoła
Przedsiębiorca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie usług kosmetycznych. Przedsiębiorca ten znalazł lokal i zawarł umowę najmu, ale musiał przystosować ten lokal do potrzeb działalności (salonu kosmetycznego). Dokonał następnych zmian: "Toaleta - Wymieniono toaletę i cały system, ponownie wyłożono kafelkami podłogę i ściany, oświetlenie, sufit, ściany, wymieniono drzwi. W świetlicy
Na budynku gospodarczym stanowiącym środek trwały wymieniłem dach z eternitu na blachę trapezową. Jak rozliczyć wydatki poniesione na taką wymianę?
W hali produkcyjnej wymieniłem bramę przemysłową na nową. Jest ona wyższa oraz otwierana elektrycznie. Poprzednia była otwierana ręcznie. Koszt wymiany bramy to 14 000 zł. Czy koszt ten można potraktować jako wydatek na remont hali?
Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej
Na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu decydują się przede wszystkim podatnicy prowadzący małe firmy albo rozpoczynający swoją przygodę z biznesem. Takie postępowanie to duża oszczędność kosztów, takich jak chociażby koszt wynajmu lokalu potrzebnego do prowadzonej działalności od podmiotu zewnętrznego. Podatnicy, którzy zdecydują się na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu, mogą rozliczać w
Celem wytworzenia wyrobu gotowego jest przede wszystkim jego sprzedaż. Zdarza się jednak, że wytworzone wyroby gotowe są przekazywane na potrzeby własne jednostki. W ciągu roku obrotowego wyroby gotowe są zazwyczaj ujmowane w księgach rachunkowych w stałych cenach ewidencyjnych. Stosowanie tych cen wymaga ustalania odchyleń od cen ewidencyjnych wyrobów gotowych, które korygują ich wartość do rzeczywistego
W przepisach ustawy o VAT obowiązujących od 1 kwietnia 2014 r. ustawodawca w ramach zasady ogólnej przyjął pewne uproszczenie polegające na tym, że pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony są wykorzystywane w 50% do celów związanych z działalnością gospodarczą i w 50% do innych celów, np. prywatnych. Natomiast 100% odliczenie przysługuje tylko w stosunku do pojazdów samochodowych
Środki trwałe są w wielu (jeśli nie w większości) przedsiębiorstwach kluczowym zasobem prowadzonej działalności gospodarczej. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ich wyceny nie tylko według prawa bilansowego, ale w szczególności według uregulowań ustaw o podatku dochodowym. Podstawowa trudność związana jest z wyborem, czy dany
Remont środka trwałego to problem, z którym zetknął się praktycznie każdy podatnik w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. W przypadku wydatków remontowych problemem jest przede wszystkim odróżnienie ich od wydatków, które kwalifikuje się jako "ulepszenie" środka trwałego. Ponieważ rozliczenie podatkowe remontu i ulepszenia jest różne, ważna jest umiejętność prawidłowego sklasyfikowania
Wydatki ponoszone przez podatnika na utrzymanie lokalu mieszkalnego nabytego na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej w trakcie przerwy w jego remoncie spowodowanej wadliwym wykonaniem prac przez jednego z wykonawców są kosztem uzyskania przychodu. W tym przypadku nie ma znaczenia, że lokal nie został jeszcze wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej