Jak zaewidencjonować w pkpir przyjęcie towaru handlowego przed otrzymaniem faktury
Podatnik nie zaliczy do kosztów podatkowych wydatku, jeżeli nie przedstawi organowi podatkowemu dowodów jego faktycznego poniesienia lub związku z uzyskaniem przychodu. Nie wystarcza samo posiadanie faktury na zakup usługi, konieczne jest jeszcze udowodnienie, że usługa została wykonana i ma związek z prowadzoną działalnością. Nie można na organy podatkowe nakładać nieograniczonego obowiązku poszukiwania
Nabyłem produkt za pośrednictwem Internetu. Nie żądałem wydania faktury - mam na to przecież 7 dni. Niestety, zgubiłem paragon do tej transakcji i jedynym dowodem dokumentującym mój zakup jest potwierdzenie zapłaty kartą, ewentualnie wydruk potwierdzający zakup w sklepie internetowym. Gdy zażądałem wystawienia faktury - w przewidzianym przepisami terminie - sprzedawca odmówił dokonania takiej czynności
Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające
Prowadzę działalność gospodarczą. Zakupiłam do siedziby mojej firmy kilka regałów do przechowywania dokumentów. Wydatek ten został zaewidencjonowany w księgach jako koszt uzyskania przychodów. W czasie kontroli podatkowej okazało się jednak, że zginęła faktura zakupowa. Czy fakt, iż regał rzeczywiście znajduje się w siedzibie firmy, a jego zakup potwierdzają moi pracownicy, nie może być uznany przez