Gmina nie sprzeda bez przetargu nieruchomości, gdy dwie osoby są zainteresowane jej zakupem
Organy jednostek samorządu terytorialnego podejmują różne działania w stosunku do mienia samorządowego, co ma odzwierciedlenie np. w uchwałach, zarządzeniach oraz innych rodzajach dokumentów. Być może z powodu dużej liczby przepisów porozrzucanych w różnych aktach prawnych samorządom zdarza się popełniać błędy. Natomiast ich aktywność w tej sferze podlega weryfikacji przez organy nadzoru, czyli wojewodów
Kilkusetprocentowe podwyżki za energię elektryczną zmuszają samorządy do odrzucania ofert. Już teraz są wprowadzane oszczędności, ale lokalni włodarze wciąż liczą na działania osłonowe ze strony rządu
Miasto ogłosiło przetarg na sprzedaż nieruchomości. Zgodnie z ogłoszeniem warunkiem udziału w przetargu jest wpłata wadium o wartości 10 proc. ceny wywoławczej, co w praktyce oznacza kwotę ok. 20 tys. zł. To jest znaczna suma dla naszej spółki. Tymczasem mamy roszczenie wobec miasta z innych umów w sprawie zamówień publicznych, m.in. wciąż na kontach urzędu są gwarancje należytego wykonania umowy.
Jako urząd gminy realizujemy na własne potrzeby przetarg. W ramach tego przetargu udostępniamy oferentom dokumentację w formie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamówienie dotyczy zadań inwestycyjnych gmin, a przekazanie warunków zamówienia oferentom następuje na podstawie regulacji zawartych w ustawie - Prawo zamówień publicznych. Dokumentację tę wydajemy za pewną opłatą, dzięki czemu zwraca