Czy spółka jest zobowiązana prowadzić ewidencję magazynową kupowanych leków weterynaryjnych
Od początku bieżącego roku (tj. od 1 stycznia) zaczynają obowiązywać zmiany w ustawie - Prawo działalności gospodarczej. Wchodząca w życie nowelizacja ma przede wszystkim na celu ułatwić i uprościć procedury związane z rejestracją działalności gospodarczej.
Od 1 stycznia 2012 r. do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) można wpisać dane pełnomocnika przedsiębiorcy, który jest upoważniony do prowadzenia jego spraw, ze wskazaniem zakresu spraw, które obejmuje pełnomocnictwo. Wpisanie pełnomocnika do ewidencji upraszcza prowadzenie za jego pośrednictwem spraw i obniża koszty przedsiębiorców. "Rejestr pełnomocnictw" jest częścią
Osoby rozpoczynające samodzielną działalność mają obowiązek umieścić we wniosku o jej rejestrację kod Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Jeżeli są już zarejestrowane, a nie podały tego kodu do ewidencji, powinny to zrobić jak najszybciej. Termin ustawowy upłynął 31 grudnia 2004 r.
Osoba, która zamierza wykonywać pracę na zasadzie samozatrudnienia, musi zarejestrować własną działalność gospodarczą. Jest to niezbędne do uzyskania statusu współpracownika dotychczasowego pracodawcy, jak też do zdobycia nowych kontrahentów. Bez rejestracji samozatrudniony nie będzie w stanie funkcjonować na rynku.
Od 19 maja 2016 r. obowiązują zmiany przepisów, dzięki którym przedsiębiorca rozpoczynający działalność będzie mógł zgłosić się do ubezpieczeń ZUS już na etapie rejestracji firmy w CEIDG. W praktyce jednak skorzystanie z tego uprawnienia będzie możliwe dopiero od 19 maja 2017 r., czyli po upływie 12 miesięcy od daty wejścia w życie znowelizowanych przepisów.
Od 19 maja 2016 r. wchodzą w życie zmiany przepisów dotyczących rejestracji danych przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw z 25 września 2015 r. - Dz.U. z 2015 r., poz. 1893). Nowelizacja wprowadza kilka istotnych zmian, w tym m.in. obowiązek posiadania tytułu do nieruchomości
Przedsiębiorca rozpoczynający prowadzenie działalności gospodarczej będzie miał możliwość już na etapie składania wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) zgłoszenia siebie do ubezpieczeń społecznych i/lub zdrowotnego, a także uprawnionych członków swej rodziny - do ubezpieczenia zdrowotnego. Takie rozwiązanie przewiduje ustawa z 25 września 2015 r. o
Bierzemy udział w postępowaniach z zakresu zamówień publicznych. Czy po przedstawiane przez spółkę na żądanie zamawiającego dokumenty o wpisie do KRS musimy jeździć do sądu? Czy wystarczający jest wydruk ze strony KRS?
Od 1 lipca 2011 r. każdy przedsiębiorca będzie mógł zarejestrować swoją firmę przez Internet, posługując się formularzem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). CEIDG to system umożliwiający ewidencjonowanie działalności gospodarczej drogą elektroniczną i udostępniający informacje o przedsiębiorcach. Dotychczasowe wpisy z Ewidencji Działalności Gospodarczej gminy przeniosą
Osoba fizyczna rozpocznie indywidualną działalność gospodarczą w lipcu 2006 r. Czy koszt wpisu do ewidencji w maju 2006 r. jest kosztem podatkowym? Czy wydatki poniesione na zorganizowanie magazynu oraz zakup odzieży ochronnej przed tą datą są kosztem podatkowym?
Przy okazji jednej wizyty w urzędzie gminy osoba fizyczna może załatwić wpis do ewidencji działalności gospodarczej, stając się przedsiębiorcą. Może także uzyskać numer REGON. Pozwala na to formularz RG-1.
Nie od dziś wiadomo, że siłę napędową gospodarki stanowią podmioty gospodarcze: im jest ich więcej, tym lepiej dla rozwoju ekonomicznego kraju. Własna firma może być doskonałym rozwiązaniem, gdyż pozwoli nam na realizację własnych pomysłów i zamierzeń, zapewni zatrudnienie i w razie dobrego pomysłu na biznes przyniesie zyski. Czasami może też okazać się najlepszym wyjściem dla osób pozostających bez
Małżonkowie wykonywali do tej pory działalność gospodarczą na podstawie jednego wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Teraz mają zamiar prowadzić dwie odrębne firmy. Pytanie dotyczy sukcesji w zakresie NIP jednego ze współmałżonków: Czy jeden z małżonków może zachować stary NIP? Do tej pory w zakresie rozliczeń VAT był używany NIP żony?