Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zaliczkę na podróż służbową pobraną w złotych polskich
Transakcje zagraniczne sprawiają podatnikom kłopoty związane z ich prawidłowym rozliczeniem. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że na podatkowe rozliczenie zagranicznej sprzedaży lub zakupu składa się z reguły kilka etapów. Pomyłka w jednym z nich może skutkować błędami w dalszym rozliczeniu. Dlatego, aby zapobiec takim pomyłkom, warto przeanalizować poszczególne etapy związane z rozliczeniem zagranicznych
Do końca stycznia podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, o kalendarzowym roku podatkowym, mają obowiązek złożenia niektórych deklaracji i zawiadomień. Przypominamy, których deklaracji i zawiadomień to dotyczy.
Przedsiębiorca, który zawiera transakcje krajowe lub zagraniczne wyrażone w walutach obcych, prędzej czy później musi spotkać się z tematem "różnic kursowych". Powstają one wówczas, gdy wartość transakcji po przeliczeniu na złote w momencie jej przeprowadzenia jest inna niż wartość przeliczona w momencie faktycznego rozliczenia transakcji, np. zapłaty. W zależności od wzajemnych relacji pomiędzy kursami
Wypłata dywidendy w walucie obcej często wiąże się z powstaniem wielu pytań. Dotyczą one nie tylko ustalenia prawidłowego kursu waluty, według jakiego należy przeliczyć dywidendę, ale również m.in. tego, czy wartość dywidendy należy przeliczyć na walutę obcą przed czy po potrąceniu zryczałtowanego podatku dochodowego. Przy wypłacaniu dywidendy w walucie obcej pojawiają się również pytania związane
Jak powinno wyglądać rozliczenie podróży zagranicznych? Jakie kursy należy zastosować do rozliczeń z pracownikiem? Czy do rozliczenia kosztów delegacji należy zastosować kurs NBP z dnia poprzedzającego dzień przedłożenia delegacji, czy powinno się stosować kursy NBP z dni poprzedzających wystawienie faktur zagranicznych załączonych do delegacji?
Na Facebooku zamierzam zamieścić reklamę świadczonych usług fryzjerskich. Facebook Ireland Limited wystawia faktury dzienne za usługi reklamowe. Zobowiązanie z tytułu nabytych usług reklamowych opłacimy za pośrednictwem naszego banku kartą kredytową MasterCard w euro, zaś obciążenie naszego rachunku nastąpi w złotych.