Gdzie opodatkować usługi przesyłowe gazu realizowane dla kontrahenta z zagranicy
Sposób rozliczenia przemieszczanych towarów do magazynu w innym kraju UE jest uzależniony od tego, czy przemieszczenie odbywa się w procedurze call-off stock, czy nie. Stosowanie tej procedury zwalnia w chwili przemieszczenia towaru do magazynu z obowiązku rozliczenia WDT. Zasadniczo obowiązek ten powstaje dopiero w chwili pobrania towarów z magazynu przez nabywcę. Gdy towary nie są przemieszczane
Od 1 lipca 2020 r. obowiązuje nowy wzór informacji podsumowującej VAT-UE wersja (5). Został wprowadzony w związku z wejściem w życie nowej procedury call-off stock. Jednocześnie wzmocniono rolę informacji podsumowującej. Jej niezłożenie lub błędy w wypełnianiu mogą pozbawić prawa do stosowania stawki 0% przy WDT. Do tej pory były to tylko błędy formalne, które mogły spowodować sankcje z Kodeksu karnego
Od 1 lipca 2020 r., aby dostawca mógł zastosować stawkę 0% do dokonanej WDT, będzie musiał posiadać podany mu przez nabywcę numer VAT UE. Nabywca będzie mógł przesłać go e-mailem bądź podać poprzez wskazanie w stopce składanego zamówienia. Kolejnym niezbędnym warunkiem będzie złożenie przez podatnika prawidłowej informacji podsumowującej VAT-UE. Dotychczas złożenie informacji podsumowującej było tylko
Od 1 lipca 2020 r. wprowadzono nowe regulacje dotyczące procedury magazynu call-off stock, które zastąpiły istniejące dotychczas uproszczenia w zakresie magazynów konsygnacyjnych. Według nowych zasad przemieszczenie przez polskiego podatnika towarów stanowiących część majątku jego przedsiębiorstwa do innego państwa członkowskiego w ramach tej procedury nie jest uznawane za nietransakcyjne przemieszczenie
28 maja br. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektórych innych ustaw, która wprowadza długo oczekiwane zmiany w zakresie rozliczeń transakcji wewnątrzwspólnotowych, tj.: wspólną procedurę dla magazynów call-off stock, zmienia zasady ustalania, która transakcja
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Zmiany w ustawie o VAT to niejedyne zmiany w zakresie VAT. Minister Finansów wprowadził wiele zmian w rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy. Zostały one przygotowane w związku z koniecznością dostosowania zapisów rozporządzeń do pojęć: siedziby działalności gospodarczej, stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, stałego miejsca zamieszkania oraz zwykłego miejsca pobytu w znaczeniu
W 2017 r. zmieniły się zasady składania informacji podsumowujących zarówno krajowych, jak i unijnych. Informacje te muszą być składane wyłącznie w formie elektronicznej i tylko za okresy miesięczne. Ponadto nowa grupa podatników została objęta obowiązkiem składania krajowych informacji podsumowujących. To podatnicy świadczący usługi budowlane objęte odwrotnym obciążeniem.
Od rozliczenia za styczeń 2017 r. podatnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT UE składają wyłącznie miesięczne i w formie elektronicznej informacje podsumowujące. Obostrzone zostały również zasady rozliczeń WNT. Łatwiej utracić status podatnika VAT UE. Natomiast od 1 marca 2017 r. w związku z reformą administracji podatkowej zmieniają się zasady rozliczeń importu towarów.
Rząd przygotował długo oczekiwany projekt zmieniający VAT od 2017 r. W projekcie przewidziano m.in. rozszerzenie zakresu stosowania odwrotnego obciążenia, ograniczenie stosowania rozliczeń kwartalnych, nowe sankcje za błędne rozliczenia.
W czerwcu przekroczyłam o 5000 zł limit do składania kwartalnych VAT UE dla WDT. VAT-7 składam kwartalnie. Od kiedy powinnam składać miesięczne informacje podsumowujące? Czy też będę musiała w związku z tym składać miesięczne deklaracje VAT-7?
Prowadzimy sklep i jesteśmy podatnikami VAT. Zamówiliśmy u niemieckiego kontrahenta towar handlowy, który w tym samym miesiącu sprzedaliśmy naszemu klientowi. Wraz z towarem otrzymaliśmy rachunek na kwotę 2230,00 zł bez VAT. Klientowi naliczyliśmy 23% VAT i 10% marży. Było to nasze pierwsze takie zamówienie i sprzedaż. 1. Jak mamy zaksięgować to w pkpir i jak rozliczyć w deklaracji VAT-7? W jakie rubryki
Usługi, które nie podlegają opodatkowaniu w kraju, nie są jednocześnie transakcjami, których nie wykazuje się w deklaracji VAT. Szczególną uwagę należy zwrócić na ujmowanie w informacji podsumowującej usług wykonanych poza terytorium kraju, ponieważ nie wszystkie będą podlegały temu obowiązkowi.
Nasz nowy kontrahent z Belgii odsyła nam dokumenty dotyczące dostawy z dużym opóźnieniem, dlatego musimy korygować deklaracje. A co z informacjami podsumowującymi, skoro składamy zarówno deklaracje, jak i informacje podsumowujące miesięczne?
W lutym br. kupiliśmy zestaw: pióro i długopis z przesyłką z Belgii. Wystawiono fakturę w Belgii z VAT 0% na kwotę brutto: 141,06 euro, czyli 646,45 zł. Faktura jest z lutego 2012 r., a otrzymałam ją w marcu 2012 r. Jak mam wykazać ten zakup w deklaracji VAT-7 i w informacji podsumowującej VAT-UE, którą składamy raz na kwartał od usług projektowych?
Rozliczana przeze mnie firma wystawia faktury dla odbiorców z państw Unii Europejskiej oraz spoza Unii. Są to refaktury kosztów transportu. Gdzie w deklaracji VAT-7 powinienem wykazywać te faktury? Czy powinienem je uwzględniać w informacji podsumowującej VAT-UE?
Polskie firmy budowlane świadczą roboty budowlane również za granicą. Zdarza się też, że kupują usługi budowlane od zagranicznych podwykonawców. Na jakie zmiany w ustawie o VAT powinny zwrócić uwagę przy rozliczaniu VAT w 2010 r.?