Jak zaewidencjonować w pkpir przyjęcie towaru handlowego przed otrzymaniem faktury
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą chce wprowadzić do firmowego majątku zestaw drogich elektronarzędzi, które kupił 2 lata temu. Nie ma niestety dowodów zakupu tych narzędzi. Jak powinien ustalić ich wartość początkową?
Jestem indywidualnym przedsiębiorcą. Prowadzę kilka sklepów obuwniczych. Podatkową księgę przychodów i rozchodów prowadzi mi biuro rachunkowe. W każdym ze sklepów sprzedaż ewidencjonowana jest w kasie fiskalnej. W styczniu zdarzało mi się przesuwać towar między sklepami. Czy w takim przypadku mam obowiązek sporządzać dowód przesunięcia tych towarów? Czy dowód ten ujmuję w podatkowej księdze przychodów
Wiele firm przeprowadza transakcje zakupu, w których sprzedawcami są osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Tego rodzaju transakcje powodują wątpliwości co do sposobu rozliczenia i udokumentowania, szczególnie gdy przedmiotem transakcji są towary objęte odwrotnym obciążeniem. Przedstawiamy zasady rozliczenia takich transakcji na przykładzie zakupu złomu przez podatnika VAT czynnego
Podatnik nie zaliczy do kosztów podatkowych wydatku, jeżeli nie przedstawi organowi podatkowemu dowodów jego faktycznego poniesienia lub związku z uzyskaniem przychodu. Nie wystarcza samo posiadanie faktury na zakup usługi, konieczne jest jeszcze udowodnienie, że usługa została wykonana i ma związek z prowadzoną działalnością. Nie można na organy podatkowe nakładać nieograniczonego obowiązku poszukiwania
Nabyłem produkt za pośrednictwem Internetu. Nie żądałem wydania faktury - mam na to przecież 7 dni. Niestety, zgubiłem paragon do tej transakcji i jedynym dowodem dokumentującym mój zakup jest potwierdzenie zapłaty kartą, ewentualnie wydruk potwierdzający zakup w sklepie internetowym. Gdy zażądałem wystawienia faktury - w przewidzianym przepisami terminie - sprzedawca odmówił dokonania takiej czynności
Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające
Prowadzę działalność gospodarczą. Zakupiłam do siedziby mojej firmy kilka regałów do przechowywania dokumentów. Wydatek ten został zaewidencjonowany w księgach jako koszt uzyskania przychodów. W czasie kontroli podatkowej okazało się jednak, że zginęła faktura zakupowa. Czy fakt, iż regał rzeczywiście znajduje się w siedzibie firmy, a jego zakup potwierdzają moi pracownicy, nie może być uznany przez