Czy meble zakupione do budowanego budynku mogą zostać od razu zaliczone w koszty
Chciałabym założyć działalność, a konkretnie biuro rachunkowe, które prowadziłabym sama (na początek bez pracowników). Miałabym ok. 20 klientów. Posiadam certyfikat Ministra Finansów uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Nie posiadam uprawnień do wykonywania usług doradcy podatkowego. Czynności, jakie wykonywałabym dla swoich klientów, ograniczałyby się wyłącznie do: prowadzenia
Wybudowaliśmy parterowy podpiwniczony łącznik pomiędzy dwoma funkcjonującymi dwupiętrowymi budynkami niemieszkalnymi, wykorzystywanymi w działalności gospodarczej, i przebudowaliśmy część parterową tych budynków. Całość została formalnie oddana do użytkowania i wystawiliśmy na nią dokument OT. Jak podzielić koszty inwestycji budowlanej na poszczególne środki trwałe, skoro objęły one również koszty
Podatkowa księga przychodów i rozchodów jest najpopularniejszą formą ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych dla celów podatku dochodowego. Zasady jej prowadzenia reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. nr 116, poz. 1222 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2002 r. nr 219, poz. 1837). Mimo że przepisy rozporządzenia