Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • comment
      Porada
    • comment
      Artykuł

      Jak postępować z fakturami wystawionymi pomyłkowo na rzecz niewłaściwego podmiotu

      W praktyce działalności gospodarczej zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawca pomyłkowo wystawi fakturę na rzecz niewłaściwego nabywcy. Tryb postępowania z tak sporządzoną fakturą zależy przede wszystkim od ustalenia, czy została wprowadzona do obrotu prawnego. Wprowadzenie faktury do obrotu prawnego wymaga bowiem wystawienia odpowiedniej faktury korygującej. Sposób wystawienia korekty będzie z kolei

    • comment
      Artykuł

      Faktury

      Organy podatkowe potwierdzają praktykę polegającą na anulowaniu wystawionych faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu. Warunkiem anulowania faktury jest fakt, że faktura dokumentuje czynność niedokonaną, a u sprzedawcy znajduje się zarówno oryginał, jak i kopia faktury. Oto fragment stanowiska Dyrektora IS w Poznaniu w tej sprawie.

    • comment
      Artykuł

      Zmiana formy działalności – skutki w VAT

      Funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej jest procesem nieustannych zmian, których celem jest co najmniej stabilna pozycja na rynku oraz dodatni rachunek ekonomiczny. Wraz z rozwojem firmy zmiany te mogą objąć również formę prawną prowadzonej działalności gospodarczej. W związku ze wzrostem skali przedsiębiorstwa działalność prowadzona początkowo np. w formie jednoosobowej firmy

    • comment
      Artykuł

      Jak korygować błędy na fakturze niewpływające na rozliczenie VAT

      Nikogo nie trzeba przekonywać, że faktura jest dokumentem o dużym znaczeniu - zarówno dla sprzedawcy, jak i dla nabywcy towarów czy usług. Faktura powinna zatem zawierać wszystkie wymagane przepisami elementy. Nierzadko dochodzi jednak do błędów, pomyłek, przy czym nieprawidłowości mogą mieć różną skalę. Wystawca faktury może również popełnić błędy, które nie wpływają na rozliczenie VAT. Są to tzw.

    • comment
      Artykuł

      Jak uniknąć błędów w fakturach VAT i dokumentach księgowych?

      Prowadzenie ewidencji na potrzeby VAT to jeden z podstawowych obowiązków podatników tego podatku. Ustawa o VAT przewiduje dwa rodzaje ewidencji: ewidencję sprzedaży oraz tzw. pełną ewidencję VAT, w której rejestrowana jest sprzedaż, zakupy oraz kwoty podatku należnego i naliczonego. Niezależnie od obowiązku prowadzenia jednej z tych ewidencji, część podatników VAT musi ewidencjonować sprzedaż także

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00