Orzeczenie
Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 9 lipca 2024 r., sygn. I SA/Rz 234/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Piotr Popek, Sędzia WSA Tomasz Smoleń, Sędzia WSA Jarosław Szaro /spr./, Protokolant sekr. sąd. Sabina Długosz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 lipca 2024 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą w R. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 8 lutego 2024 r., nr 0111-KDIB1-2.4010.653.2023.2.MK w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę.
Uzasadnienie
I SA/Rz 234/24
UZASADNIENIE
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej 8 lutego 2024 r. nr 0111-KDIB1-2.4010.653.2023.2.MK stwierdził, że nieprawidłowe jest stanowisko P. Sp. z o.o. w R. (wnioskodawca, spółka) przedstawione we wniosku z 6 grudnia 2023 r., który dotyczył ustalenia, czy zapłacona przez spółkę kwota ugody stanowi koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Przedstawiając opis stanu faktycznego wnioskodawca podał, że jest spółką prawa polskiego, której przeważającym rodzajem działalności jest działalność gospodarcza związana z rozwojem, produkcją, wdrażaniem i serwisowaniem oprogramowania dla przemysłu petrochemicznego, kolejowego, transportowego, logistycznego i laboratoryjnego. Jest również integratorem rozwiązań informatycznych i dostawcą specjalistycznego sprzętu IT.
21 grudnia 2013 r. spółka zawarła ze spółką prawa holenderskiego pośrednio kontrolowaną przez jednego z największych amerykańskich producentów oprogramowania i sprzętu komputerowego umowę partnerską, w oparciu o którą została upoważniona, jako partner niewyłączny kontrahenta, do zakupu, a następnie odsprzedaży sprzętu, oprogramowania, dokumentacji, wszelkich akcesoriów, materiałów eksploatacyjnych, części oraz aktualizacji oferowanych przez kontrahenta albo jego autoryzowanych partnerów. Umowa umożliwiała spółce zakup produktów od autoryzowanych dystrybutorów kontrahenta z zastosowaniem systemu upustów lub rabatów, które pozwalały na oferowanie klientom atrakcyjnych cen na produkty. Spółka brała również udział w specjalnym programie rabatów przeznaczonych wyłącznie dla największych lub najistotniejszych odbiorców rozwiązań kontrahenta. Regulamin wymagał, aby odbiorcy, którym spółka chce zaoferować najniższe ceny produktów zostali uprzednio zaaprobowani przez kontrahenta.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right