Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 1 grudnia 2004 r., sygn. XVII Ama 67/2003

      W art. 4 pkt 1 lit. a) ustawy jako przedsiębiorcę określa się także obok innych osobę prawną organizującą usługi o charakterze użyteczności publicznej, które nie są działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o działalności gospodarczej. Mając na uwadze, że Miasto W. będąc stroną umowy realizuje działania o charakterze użyteczności publicznej poprzez promocję miasta, rozpowszechnianie informacji

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 25 października 2004 r., sygn. XVII Ama 66/2004

      W sytuacji, gdy przedsiębiorca naruszył zakaz narzucania uciążliwych warunków umów przynoszących mu nieuzasadnione korzyści w okresie obowiązywania art. 5 ust. 1 pkt 6 oraz art. 15 ust. 1 ustawy o p.p.m., a postępowanie w sprawie wydania przez Prezesa UOKiK decyzji o nałożeniu kary pieniężnej ma miejsce już w czasie obowiązywania art. 8 ust. 1 pkt 6, art. 9 i art. 102 ust. 1 ustawy o o.k. i k., to

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 20 października 2004 r., sygn. XVII Ama 69/03

      Art. 5 ustawy znajduje się w jej dziale II zatytułowanym 'Zakaz praktyk ograniczających konkurencję'. Wskazuje to, że zdaniem ustawodawcy porozumienie, którego celem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym polegające m.in. na uzgodnieniu przez przedsiębiorców przystępujących do przetargu warunków składanych ofert jest zakazaną praktyką monopolistyczną

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 23 czerwca 2004 r., sygn. XVII Ama 66/2003

      Art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji określa bezprawność działania jako czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy wprowadzającej w błąd klienta i mogący przez to wpłynąć na jego decyzję, co do nabycia towaru lub usługi. Podstawowym kryterium oceny jest tutaj przydatność i możliwość zastosowania reklamowanego towaru. Jeżeli więc wbrew treści reklamy konsument nie ma

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 10 maja 2004 r., sygn. XVII Ama 45/03

      Działanie przedsiębiorcy naruszające interesy jednego lub kilku konsumentów, nawet jeśli jest bezprawne, nie jest działaniem naruszającym zbiorowe interesy konsumentów, o których mowa w art. 23a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 7 kwietnia 2004 r., sygn. XVII Ama 48/03

      Powoływanie się przez powoda na okoliczność, że jest miejską jednostką organizacyjną posiadającą osobowość prawną ze 100% udziałem Skarbu Miasta, działającą na podstawie ustawy o gospodarce komunalnej a wypracowany zysk przeznacza w całości na inwestycje miejskie, nie ma żadnego znaczenia przy określaniu wymiaru nakładanej przez pozwanego kary pieniężnej. Działalność przez powoda w sferze usług o charakterze

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 24 marca 2004 r., sygn. XVII Ama 40/02

      Stosownie do treści art. 5 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, zakazane jest samo porozumienie, którego celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym. Nie jest więc koniecznym, aby wystąpił zamierzony skutek w całości lub w części.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 24 marca 2004 r., sygn. XVII Ama 29/03

      Nierespektowanie w obrocie z konsumentami wymogu dołączania do wzorca umowy tej części taryfy (np. w postaci wyciągu), do której wzorzec odsyła wywiera nie tylko skutek cywilnoprawny w postaci niezwiązania konsumenta warunkami umowy, ale także skutek administracyjnoprawny związany z reżimem odpowiedzialności na podstawie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Sąd w sprawie antymonopolowej ma

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17 marca 2004 r., sygn. XVII Ama 50/03

      Z przepisu art. 18 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wynika, że organem właściwym do orzekania w sprawach roszczeń dochodzonych w związku z czynem nieuczciwej konkurencji jest sąd powszechny. Tym samym w takich sprawach nie jest możliwe wszczynanie i prowadzenie postępowania administracyjnego przez Prezesa Urzędu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 19 lutego 2004 r., sygn. XVII Ama 20/03

      W świetle art. 93 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 122, poz. 1319) początek biegu przedawnienia dla wszczęcia administracyjnego postępowania antymonopolowego opartego na zarzucie stosowania praktyki ograniczającej konkurencję, polegającej na wymuszeniu przez podmiot dominujący na rynku zawarcia umowy uciążliwej dla kontrahenta, rozpoczyna się w dacie zawarcia takiej umowy, chociażby

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 21 stycznia 2004 r., sygn. XVII Ama 85/03

      Strony mogą bowiem dowolnie ukształtować swoje stosunki w ramach swobody kontraktowania, w tym techniczne warunki rozliczania zużytego ciepła. Niedopuszczalna jest tylko sytuacja, w której całe ryzyko mogących powstać w instalacji powoda ubytków wody będzie obciążać zainteresowaną wbrew jej woli.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00