Jak obliczyć wynagrodzenie wykonawcy za zarządzanie PPK
Czy w przetargu na obsługę bankową budżetu powiatu i jego jednostek organizacyjnych (z punktem obsługi kasowej) Zamawiający zobowiązany jest zawrzeć w opisie przedmiotu zamówienia wymóg zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacja zamówienia.
Chociaż problem wskazania nieprawidłowej stawki VAT w ofercie wykonawcy wydaje się mało prawdopodobny, to zdarza się w praktyce. W takim przypadku zamawiający ma dwa rozwiązania: od razu odrzucić ofertę wykonawcy lub potraktować błąd jako oczywistą omyłkę pisarską.
Należy zawsze badać zamiar i cel strony wyrażony we wniosku o wszczęcie postępowania /art. 61 par. 1 w związku z art. 28 Kpa/, a nie wyrwane z kontekstu sformułowania, czy różne powoływane w uzasadnieniu wniosku przepisy. Wynika to wprost z zawartych w art. 7 Kpa zasad: dochodzenia prawdy obiektywnej oraz uwzględniania interesu strony w ramach interesu społecznego /z tym korespondują też dalsze zasady
Przekonanie wnioskującego o zatwierdzenie trybu zamówienia z wolnej ręki co do tego, że proponowany przez niego wykonawca jest jedynym, który ze względu na szczególne zaufanie, doświadczenie i możliwości organizacyjne, jest w stanie wykonać zamówienie, nie stanowi dostatecznej podstawy do przyjęcia, iż jest to jedyny wykonawca w rozumieniu art. 71 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach
Jest rzeczą oczywistą, że zatwierdzenie trybu zamówienia z wolnej ręki powinno nastąpić przed podjęciem czynności zmierzających już do realizacji zamówienia z wolnej ręki.
Zgodnie z art. 72 ust. 2 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych Dz.U. 1998 nr 119 poz. 773 ze zm./ umowa w sprawie zamówienia publicznego jest nieważna jeżeli w postępowaniu o zamówienie publiczne poprzedzającym jej zawarcie, między innymi, zamawiający udzielił zamówienia bez uzyskania wymaganej decyzji administracyjnej.
Gmina dokonała wyboru ekologicznego sposobu ogrzewania z wykorzystaniem energii geotermalnej, co ma odpowiednie uzasadnienie ekologiczne, ekonomiczne i organizacyjne. W rozpatrywanej sprawie prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie ma możliwości kwestionowania dokonanego przez samorząd wyboru ekologicznego sposobu ogrzewania. Kontrolą Urzędu może być objęte tylko zamówienie na modernizację systemu grzewczego