USTAWA z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
Obowiązki w zakresie rachunkowości spoczywają na kilku podmiotach, a mianowicie na: kierownictwie jednostki, osobie, której powierzono czynności związane z rachunkowością, organie zatwierdzającym oraz biegłym rewidencie.
1. Zarządzenie pokontrolne, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2007 r. Nr 44 poz. 287 ze zm., dalej u.I.O.Ś.) mimo, iż adresowane do kierownika kontrolowanej jednostki organizacyjnej, w istocie stwierdza obowiązki prawne, jakie, w ocenie organu Inspekcji, ciążą na tej jednostce z mocy przepisów prawa lub decyzji z zakresu ochrony
Zwolnienie od akcyzy wyrobu węglowego (jednostka samorządowa)
Jeżeli kontynuacja działalności jednostki jest zagrożona, wycena aktywów na dzień bilansowy jest dokonywana na innych zasadach niż w jednostkach kontynuujących działalność. Ani ustawa o rachunkowości, ani inne regulacje prawne nie zawierają jednak klasyfikacji podstawowych objawów finansowych, operacyjnych i innych, które mogą świadczyć o zagrożeniu kontynuacji działalności jednostki. Nie wskazują
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego ani zwrot podatku VAT w związku z realizacją zadania pod nazwą , ponieważ wydatki ponoszone w ramach realizacji zadania nie mają związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług
możliwość odliczenia podatku od towarów i usług dotyczącego budowy wodociągu, na zasadach określonych w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT
Dyrektor jednostki budżetowej przebywa na zwolnieniu lekarskim. Na czas jego nieobecności pełnomocnictwo do zastępowania otrzymała główna księgowa. Czy może ona podpisywać dowody finansowe za siebie i z upoważnienia dyrektora? A może powinna składać podpis wyłącznie jako główna księgowa, a dyrektor powinien zatwierdzać dowody finansowe po powrocie do pracy - pyta Czytelniczka z Warszawy.