Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 grudnia 1994 r., sygn. SA/Po 2616/94

      1. Pogląd Zarządu Miasta co do ilości oraz wysokości rat6 podatku, wyrażony w decyzji wydanej na podstawie art. 10 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin /Dz.U. nr 129 poz. 600/ jest wiążący dla Urzędu Skarbowego, prowadzącego postępowanie na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. 1993 nr 108 poz. 486 ze zm./. 2. Pouczenie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 września 1994 r., sygn. III SA 56-57/94

      Na orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej przy Ministrze Finansów, będącej organem drugiej instancji w sprawach o naruszenie dyscypliny budżetowej, przysługuje skarga do sądu administracyjnego. Orzeczenia komisji orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny budżetowej są decyzjami administracyjnymi i w przeciwieństwie do orzeczeń w sprawach karnych skarbowych podlegają zaskarżeniu do sądu administracyjnego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 czerwca 1994 r., sygn. SA/Po 2832/93

      1. Uchwały budżetowe rad gmin są aktami prawa miejscowego, normami generalnymi i abstrakcyjnymi, przepisami powszechnie obowiązującymi na danym terenie. 2. Pomimo utraty formalnej mocy prawnej uchwały budżetowej rady gminy - sąd administracyjny nie tylko może, ale powinien rozstrzygać merytorycznie o legalności zaskarżonej uchwały budżetowej, ewentualnie orzekając po okresie obowiązywania o niezgodności

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 25 marca 1994 r., sygn. SA/Ł 464/93

      1. Art. 59 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./ stanowi, iż wydatki dokonywane są w granicach uchwalonych przez radę gminy. Niewątpliwie uchwalenie kwoty rezerwy oznacza właśnie owe granice do dokonywania wydatków poprzez dysponowanie rezerwą. 2. Dysponowanie rezerwą ogólną nie jest instytucją uchwalania budżetu lub uchwalania jego zmian, lecz

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 1 marca 1994 r., sygn. SA/Gd 1253/93

      Ocena działalności finansowej gminy, wyrażona przez radę gminy w uchwale w sprawie udzielenia absolutorium zarządowi musi łącznie dotyczyć wszystkich elementów o jakich mowa w art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./ i art. 55 ust. 5 ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r. - Prawo budżetowe /t.j. Dz.U. 1993 nr 72 poz. 344 ze zm./. Warunkiem

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 lutego 1994 r., sygn. SA/Gd 1697/93

      1. Nieudzielenie absolutorium zarządowi gminy może być wyłącznie następstwem negatywnej oceny działalności finansowej /budżetowej/ i poprzedzać je musi uchwała o nieprzyjęciu sprawozdania finansowego /w całości lub w znacznej części/ za dany rok. 2. Absolutorium dotyczy jedynie wykonania budżetu, nie odnosi się do całokształtu działalności zarządu. Na budżetowo-prawny charakter absolutorium - w odniesieniu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 lutego 1994 r., sygn. SA/Wr 1518/93

      1. Art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1990 r. o dochodach gmin i zasadach ich subwencjonowania w 1991 r. oraz o zmianie ustawy o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 89 poz. 518 ze zm./ stanowi, że w zakresie podatków i opłat stanowiących dochody gmin, realizowanych przez urząd skarbowy, urząd ten udziela ulg, odroczeń i umorzeń wyłącznie za zgodą zarządu gminy. Z treści tego przepisu wynika, że

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. SA/Gd 1758/93

      Zastosowanie przez radę miejską w uchwale rozdziałów 9142 i 9143 zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 kwietnia 1991 r. w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów /Dz.U. nr 39 poz. 169 ze zm./ dla dotacji celowej przekazanej przez wojewodę i odnoszących się do dochodów i wydatków ze sfery zadań zleconych jest właściwe. Zastosowanie w tej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 1994 r., sygn. SA/Wr 1124/93

      1. Budżety gmin są rocznymi planami finansowymi. Do opracowania budżetu gminy na 1992 r. należało stosować przepisy ustawy z dnia 19 października o zmianie ustawy o dochodach gmin i zasadach ich subwencjonowania w 1991 r. oraz o zmianie ustawy o samorządzie terytorialnym, a także o zmianie niektórych innych ustaw /Dz.U. nr 110 poz. 475/. W budżecie gminy na 1992 r., a tym bardziej w budżecie gminy

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00