Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 marca 1994 r., sygn. SA/Ł 464/93

1. Art. 59 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./ stanowi, iż wydatki dokonywane są w granicach uchwalonych przez radę gminy.

Niewątpliwie uchwalenie kwoty rezerwy oznacza właśnie owe granice do dokonywania wydatków poprzez dysponowanie rezerwą.

2. Dysponowanie rezerwą ogólną nie jest instytucją uchwalania budżetu lub uchwalania jego zmian, lecz instytucją stanowiącą integralny składnik pojęcia wykonywania budżetu, zatem z mocy art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy o samorządzie terytorialnym kompetencje w tym zakresie przypadają wyłącznie zarządowi i nie mogą być przedmiotem rozstrzygnięć rady gminy w trybie art. 47 ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r. - Prawo budżetowe /t.j. Dz.U. 1993 nr 72 poz. 344/.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00