Organizacje pożytku publicznego a zwolnienie z opłaty skarbowej
Nasze stowarzyszenie złożyło dokumenty rejestracyjne potrzebne do uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego. Czy jako taka organizacja będziemy zwolnieni z opłaty skarbowej?
Nasze stowarzyszenie złożyło dokumenty rejestracyjne potrzebne do uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego. Czy jako taka organizacja będziemy zwolnieni z opłaty skarbowej?
Jako stowarzyszenie korzystamy obecnie ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych i nie składamy CIT-2. Czy w związku z podjęciem działalności będziemy musieli składać CIT-2 (w uchwale jest zapis, że wypracowany zysk przekażemy na realizację celów statutowych)? Czy należy (i jak) powiadomić urząd skarbowy o podjęciu takiej działalności?
Z dniem 1 czerwca 2003 r. na podstawie decyzji Zarządu Caritas i zgody Izby Skarbowej został wyodrębniony samodzielny podmiot podatkowy w celu odrębnego rozliczenia podatków od towarów i usług i samodzielnego sporządzenia bilansu. Po złożeniu stosownych dokumentów otrzymaliśmy nowy numer NIP. Majątek w postaci środków trwałych, wyposażenia i towarów przekazaliśmy do nowo wyodrębnionej jednostki bilansem
Nasze stowarzyszenie, oprócz statutowej działalności krzewienia kultury fizycznej i sportu, prowadzi również działalność gospodarczą w zakresie produkcji sprzętu kulturystycznego. Działalność ta od pewnego czasu przynosiła straty i jest ograniczana poprzez przeniesienie jej do spółki z o.o., której stowarzyszenie jest głównym udziałowcem. Z wpłat należności od kontrahentów ze sprzedaży towarów stowarzyszenie
pytanie odpowiedź uzasadnienie
pytanie odpowiedź uzasadnienie
pytanie odpowiedź uzasadnienie
pytanie odpowiedź uzasadnienie
pytanie odpowiedź uzasadnienie
pytanie odpowiedź uzasadnienie
Powracamy do problematycznej kwestii, czy zwrot poniesionych wydatków członkowi stowarzyszenia niebędącemu pracownikiem w związku z odbyciem przez niego podróży w sprawach dotyczących stowarzyszenia, jak również wypłata diety przysługującej w podróży służbowej, stanowi przychód członka stowarzyszenia, który należy wykazać w deklaracji PIT-8R.
Prezes naszego stowarzyszenia pracuje jako wolontariusz. Czy może on otrzymywać zwrot kosztów za wykorzystywanie swego samochodu (jazdy lokalne) do celów stowarzyszenia? Jeśli zwrot kosztów następuje w oparciu o kartę przebiegu pojazdu, to czy będą one dla stowarzyszenia kosztami uzyskania przychodu? Jak wygląda w takim przypadku sprawa podatku od osób fizycznych? Czy jeżeli nie pobiera wynagrodzenia
Fundacja tuż przed zakończeniem roku podatkowego nabyła udziały w spółce z o.o., której jedynym udziałowcem było stowarzyszenie. Fundacja oprócz 98 000 zł przekazanych stowarzyszeniu w zamian za nabyte udziały zobowiązała się, że jako nowy udziałowiec zagłosuje za przekazaniem 34 560 zł z części zysku netto wypracowanego za okres, kiedy udziałowcem było stowarzyszenie. Czy taki sposób rozliczenia nabycia
W jaki sposób podzielić koszty na działalność nieodpłatną i odpłatną jednostki non-profit, wynikające z dokumentów źródłowych (faktur) np.: usługi telekomunikacyjne, leasing sprzętu komputerowego, windykacja należności, napoje, wynagrodzenia prezesa, sekretarki, księgowego, którzy wykonują czynności na rzecz działalności odpłatnej i nieodpłatnej?
W poprzednim numerze opisywaliśmy problematykę rozróżnienia działalności gospodarczej i działalności odpłatnej pożytku publicznego. W związku z pytaniami Czytelników wyjaśniamy jeszcze związaną z tym kwestię składnia deklaracji CIT-2.
Proszę o wyjaśnienie, jak powinno wyglądać oświadczenie fundacji (lub innej instytucji) o prowadzeniu działalności zgodnej z ustawą o działalności pożytku publicznego oraz co powinien zawierać komplet dokumentacji o przyznaniu darowizny przez osobę prawną?
Fundacja od 1 sierpnia br. jest instytucją pożytku publicznego. W ramach odpłatnej działalności pożytku publicznego w statucie zapisana jest m.in. sprzedaż książek. Do tej pory wystawialiśmy faktury ze stawką 0%. Czy zgodnie z załącznikiem nr 4 nowej ustawy o VAT odpłatna działalność pożytku publicznego jest z VAT zwolniona?
Niedawno rozpoczęłam prowadzenie ksiąg w fundacji, która nie prowadzi działalności gospodarczej. Zastanawia mnie, dlaczego środki trwałe mają podlegać amortyzacji, skoro nie służą działalności gospodarczej, a tym samym nie spełniają warunków definicji, o której mowa w art. 16a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Prowadzimy stowarzyszenie, które oprócz działalności charytatywnej prowadzi także działalność gospodarczą. W naszej strukturze organizacyjnej - zgodnie ze statutem - zostały wyodrębnione terenowe oddziały (jednostki organizacyjne). Niektóre z nich posiadają osobowość prawną, a pozostałe sporządzają sprawozdania finansowe i są na tzw. pełnym wewnętrznym rozrachunku gospodarczym. W związku z powyższym
Wprowadzenie instytucji odpłatnej działalności pożytku publicznego zostało bardzo przychylnie odebrane przez organizacje pozarządowe, ponieważ wcześniej właściwie każdą działalność statutową, za którą pobierano opłaty, traktowano w praktyce jak działalność gospodarczą. Jednak istnieją tu również pewnego rodzaju zagrożenia wynikające z dość płynnej różnicy między taką działalnością a działalnością gospodarczą
12 sierpnia 2004 r. na posiedzeniu Komitetu Rady Ministrów zostało przyjęte rozwiązanie polegające na procentowym odliczaniu od dochodu, w wysokości do 6% dochodu, darowizn przekazanych przez osoby fizyczne podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego (w tym m.in. organizacjom pozarządowym). Zmiany te zostaną zawarte w projekcie ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych