Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 października 2022 r., sygn. III OSK 1425/21

      Zgodnie z art. 61 ust. 3 w zw. z art. 31 ust. 3 Konstytucji RP, zasady autonomii regulaminowej parlamentu pozwalają na traktowanie regulaminów sejmu i senatu jako samodzielnych aktów normatywnych, które wydane na podstawie Konstytucji, mogą przewidywać ograniczenia w dostępie do posiedzeń, pod warunkiem, że są one zgodne z konstytucyjnymi przesłankami ograniczenia dostępu do informacji publicznej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 kwietnia 2009 r., sygn. II FSK 1801/07

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 kwietnia 2009 r., sygn. II FSK 1800/07

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 kwietnia 2009 r., sygn. II FSK 1898/07

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 grudnia 2005 r., sygn. I GSK 1098/05

      Z treści art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych /Dz.U. nr 62 poz. 718 ze zm./ wynika, że akt wchodzący w życie z dniem jego ogłoszenia obowiązuje z tym dniem w przeciwieństwie do aktów, w stosunku do obowiązywania których wyznaczono vacatio legis. W treści wymienionej ustawy brak regulacji wskazujących na powiązanie faktu ogłoszenia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 grudnia 1999 r., sygn. V SA 726/99

      Podanie do publicznej wiadomości, w sposób prawnie określony, informacji o treści oświadczenia rządowego, dotyczącego utraty mocy obowiązującej umowy międzynarodowej, jest podstawowym warunkiem demokratycznego państwa prawa, warunkiem skuteczności tego aktu i podstawową przesłanką dla oceny legalności pobytu cudzoziemca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, stanowiącej o istnieniu właściwości lub braku

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 listopada 1994 r., sygn. III SA 276/94

      1. Niespełnienie - bez względu na przyczyny - warunku podania sprawozdania finansowego do publicznej wiadomości w ciągu 3 miesięcy od dnia wyborów /art. 155 ust. 1 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej - Dz.U. nr 45 poz. 205/ powoduje, że komitet wyborczy nie nabywa prawa do dotacji podmiotowej. 2. Odmowa przekazania komitetowi wyborczemu dotacji związanej

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 27 kwietnia 1992 r., sygn. II SAB 24/92

      Pracownicy wojewódzkich biur wyborczych nie są urzędnikami organów administracji państwowej, ani tych organów i instytucji, na które rozciągnięto przepisy ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./ i nie odnoszą się do nich przepisy ustawy o pracownikach urzędów państwowych. Stosunek pracy kierownika wojewódzkiego biura wyborczego jest stosunkiem

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00