Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 grudnia 2023 r., sygn. III FSK 967/23

      Zgodnie z art. 2 pkt 1 lit. g) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, czynności prawne dotyczące sprzedaży nieruchomości mieszkalnych przez Agencję Mienia Wojskowego, jako instytucję powierniczą Skarbu Państwa, mieszczą się w zakresie przedmiotowym czynności podlegających przepisom o gospodarce nieruchomościami i są objęte wyłączeniem z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 lutego 2020 r., sygn. II FSK 649/18

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 grudnia 2019 r., sygn. II FSK 443/18

      Brak jest podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej stanowiącej element Sił Zbrojnych RP od żołnierzy wykonujących te same zadania w składzie międzynarodowych jednostek wojskowych NATO. Stosowanie tego przepisu nie może być więc zawężane tylko do jednostki wojskowej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 grudnia 2019 r., sygn. II FSK 442/18

      Brak jest podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej stanowiącej element Sił Zbrojnych RP od żołnierzy wykonujących te same zadania w składzie międzynarodowych jednostek wojskowych NATO. Stosowanie tego przepisu nie może być więc zawężane tylko do jednostki wojskowej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 grudnia 2019 r., sygn. II FSK 441/18

      Brak jest podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej stanowiącej element Sił Zbrojnych RP od żołnierzy wykonujących te same zadania w składzie międzynarodowych jednostek wojskowych NATO. Stosowanie tego przepisu nie może być więc zawężane tylko do jednostki wojskowej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 grudnia 2019 r., sygn. II FSK 464/18

      1. Nie ma podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej stanowiącej element Sił Zbrojnych RP od żołnierzy wykonujących te same zadania w składzie międzynarodowych jednostek wojskowych NATO. Stosowanie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. nie może być zawężane

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 grudnia 2019 r., sygn. II FSK 667/18

      Brak jest podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej stanowiącej element Sił Zbrojnych RP od żołnierzy wykonujących te same zadania w składzie międzynarodowych jednostek wojskowych NATO. Stosowanie tego przepisu nie może być więc zawężane tylko do jednostki wojskowej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 grudnia 2019 r., sygn. II FSK 236/18

      Brak jest podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej stanowiącej element Sił Zbrojnych RP od żołnierzy wykonujących te same zadania w składzie międzynarodowych jednostek wojskowych NATO. Stosowanie tego przepisu nie może być więc zawężane tylko do jednostki wojskowej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 grudnia 2019 r., sygn. II FSK 2273/18

      Brak jest podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej stanowiącej element Sił Zbrojnych RP od żołnierzy wykonujących te same zadania w składzie międzynarodowych jednostek wojskowych NATO. Stosowanie tego przepisu nie może być więc zawężane tylko do jednostki wojskowej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 października 2019 r., sygn. II FSK 1166/17

      Brak jest podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej stanowiącej element Sił Zbrojnych RP od żołnierzy wykonujących te same zadania w składzie międzynarodowych jednostek wojskowych NATO. Stosowanie tego przepisu nie może być więc zawężane tylko do jednostki wojskowej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 września 2019 r., sygn. II FSK 1632/17

      Definicja "jednostki wojskowej" zawarta w ustawie o zasadach użycia lub pobytu Sił Zbrojnych RP nie przekłada się wprost na znaczenie pojęcia "jednostka wojskowa" w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. Brak jest zatem podstaw do różnicowania sytuacji podatkowej żołnierzy realizujących cele preferowane podatkowo, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w ramach jednostki wojskowej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 sierpnia 2019 r., sygn. II FSK 824/18

      Nie ma podstaw, które nakazywałyby odstąpić przy wykładni art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. od konstytucyjnej zasady równości i sprawiedliwości podatkowej. Zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. ma zastosowanie do żołnierzy pełniących wojskową służbę za granicą, jeżeli realizowali cele, o których mowa w tym przepisie, niezależnie od tego, czy wchodzili w skład jednostki polskiej,

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 sierpnia 2019 r., sygn. II FSK 823/18

      Nie ma podstaw, które nakazywałyby odstąpić przy wykładni art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. od konstytucyjnej zasady równości i sprawiedliwości podatkowej. Zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. ma zastosowanie do żołnierzy pełniących wojskową służbę za granicą, jeżeli realizowali cele, o których mowa w tym przepisie, niezależnie od tego, czy wchodzili w skład jednostki polskiej,

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 kwietnia 2019 r., sygn. II FSK 1539/17

      Agencja Mienia Wojskowego jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą. Nie budzi wobec tego wątpliwości zasadność opodatkowania gruntów i budynków stawkami podatku od nieruchomości przewidzianych dla gruntów związanych z prowadzoną dzielnością gospodarczą, będących w posiadaniu Agencji Mienia Wojskowego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 15 stycznia 2019 r., sygn. II FSK 282/18

      Do prawidłowej wykładni brzmienia art. 21 ust.1 pkt 83 lit. a) u.p.d.o.f., w sytuacji gdy zarówno w tym przepisie jak również w żadnym innym miejscu ustawy podatkowej brak jest odesłania do definicji jednostki wojskowej, zawartej w ustawie o zasadach użycia lub pobytu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej poza granicami państwa, czy też w ustawie o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (przy jednoczesnym

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 3578/16

      Lokale mieszkalne, w stosunku do których Agencja Mienia Wojskowego wykonuje w imieniu Skarbu Państwa prawo własności lub inne prawa rzeczowe, mogą być zbywane, pod rygorem nieważności, wyłącznie na zasadach ogólnych określonych w ustawie o Agencji Mienia Wojskowego z uwagi na treść przepisu szczególnego jakim jest art. 80 ust. 3 ustawy o Agencji Mienia Wojskowego, inaczej regulacja ta pozbawiona byłaby

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 3528/16

      Żołnierz, który nie odwołał się od decyzji nakazującej zapłatę PIT od świadczenia mieszkaniowego, nie ma co liczyć na stwierdzenie jej nieważności.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 marca 2013 r., sygn. II FSK 1612/11

      Wykładnia art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. i art. 24 ust. 1-7 ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych nie pozwala na przyjęcie poglądu, że istotną cechą relewantną różnicującą pozycję żołnierzy wyznaczonych i skierowanych jest to, że ci pierwsi nie pełnią służby w jednostce wojskowej, a ci drudzy pełnią. Emanacją pojęcia jednostki wojskowej na gruncie obu tych regulacji może być np. polskie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 lutego 2013 r., sygn. II FSK 1275/11

      Normodawca w art. 21 ust.1 pkt 83 u.p.d.o.f. wprost nie wyłączył żołnierzy wyznaczonych do pełnienia służby wojskowej poza granicami państwa, chyba, że nie realizują w trakcie pełnienia tejże służby celów, o których mowa w tym przepisie. Realizacja celów ustawowych skutkujących zwolnieniem przychodów osiąganych przez żołnierza wyznaczonego, powinna być badana w każdym przypadku indywidualnym w oparciu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 lutego 2013 r., sygn. II FSK 1273/11

      Normodawca w art. 21 ust.1 pkt 83 u.p.d.o.f. wprost nie wyłączył żołnierzy wyznaczonych do pełnienia służby wojskowej poza granicami państwa, chyba, że nie realizują w trakcie pełnienia tejże służby celów, o których mowa w tym przepisie. Realizacja celów ustawowych skutkujących zwolnieniem przychodów osiąganych przez żołnierza wyznaczonego, powinna być badana w każdym przypadku indywidualnym w oparciu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 maja 2012 r., sygn. II FSK 2225/10

      Ustawodawca w art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. wprost nie wyłączył żołnierzy wyznaczonych do pełnienia służby wojskowej poza granicami państwa, z zastrzeżeniem jednak, że realizują oni w trakcie pełnienia zawodowej służby wojskowej cele, o których mowa w tym przepisie. Wskazać przy tym należy, że taka wykładnia art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. zgodna jest także z art. 2 i art. 32 ust. 1 Konstytucji

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 maja 2012 r., sygn. II FSK 1955/10

      Zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.of. w brzmieniu dotyczącym roku 2004 miało zastosowanie do żołnierzy pełniących wojskową służbę za granicą jeżeli realizowali cele, o których mowa w tym przepisie, niezależnie od tego, czy wchodzili w skład jednostki użytej poza granicami Polski.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 25 kwietnia 2012 r., sygn. II FSK 2171/10

      Zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. w brzmieniu dotyczącym lat 2005-2008 miało zastosowanie do żołnierzy pełniących wojskową służbę za granicą, jeżeli realizowali cele, o których mowa w tym przepisie, niezależnie od tego, czy wchodzili w skład jednostki użytej poza granicami państwa.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 kwietnia 2012 r., sygn. II FSK 1952/10

      Zastosowany w art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. zwrot "użytych poza granicami państwa" odnosi się wyłącznie do pracowników jednostek wojskowych, jednostek policyjnych i jednostek organizacyjnych Straży Granicznej, ale nie odnosi się do policjantów, żołnierzy, funkcjonariuszy celnych i Straży Granicznej.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00