Jak zarejestrować w Płatniku nowy certyfikat kwalifikowany
Otrzymałem odnowiony certyfikat kwalifikowany. Co muszę zrobić, aby korzystać z nowo otrzymanego certyfikatu?
Otrzymałem odnowiony certyfikat kwalifikowany. Co muszę zrobić, aby korzystać z nowo otrzymanego certyfikatu?
Od 9 czerwca 2011 r. ZUS bezpłatnie potwierdza profile zaufane ePUAP. Długo oczekiwana zmiana ma na celu umożliwienie załatwiania spraw urzędowych przez Internet, bez konieczności posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Obecnie do poruszania się po platformie usług administracji publicznej ePUAP wystarczy tzw. profil zaufany.
Od 30 października 2011 r. ujednolicono zasady doręczania pism elektronicznych obowiązujące we wszystkich podmiotach publicznych. Zasady doręczeń określiło rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (dalej: rozporządzenie
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to przedsięwzięcie mające umożliwić obywatelom i przedsiębiorcom składanie wniosków przez Internet. Pozwala to na załatwianie spraw urzędowych w każdym czasie, z dowolnego miejsca. Za pomocą platformy ePUAP można załatwić m.in. sprawy z zakresu podatków dochodowych, lokalnych oraz akcyzy. Wnioski te można składać bez konieczności posiadania
W przypadku gdy pracodawca nie dokonuje rocznego obliczenia podatku na druku PIT-40, ma obowiązek wystawić pracownikom PIT-11. Pracodawcy, którzy prowadzili działalność przez cały 2010 r., powinni przekazać powyższe informacje podatnikom i urzędom skarbowym do końca lutego 2011 r.