Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 238/19

      Przepis art. 1 ust. 2 u.d.i.p. oznacza, że wszędzie tam, gdzie konkretne sprawy dotyczące zasad i trybu dostępu do informacji będącej informacją publiczną uregulowane są inaczej w u.d.i.p., a inaczej w ustawie szczególnej dotyczącej udostępnienia informacji i stosowania obu tych ustaw nie da się pogodzić - pierwszeństwo mają przepisy ustawy szczególnej. Natomiast tam, gdzie dana sprawa uregulowana

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 264/19

      Treść art. 1 ust. 2 u.d.i.p. może skutkować niestosowaniem przepisów u.d.i.p. tylko w takim zakresie, w jakim ze względu na zbieg przepisów u.d.i.p. oraz innego aktu prawnego występuje konkurencja norm regulujących dostęp do tej samej informacji publicznej. W przeciwnym wypadku przepis art. 1 ust. 2 u.d.i.p. byłby zupełnie zbędny, ponieważ w przypadku równoległego obowiązywania u.d.i.p. i innego reżimu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 365/19

      O dochowaniu bądź niedochowaniu terminu do udzielenia informacji publicznej, w rozumieniu art. 13 ust. 1 i 2 u.d.i.p., rozstrzyga data nadania odpowiedzi przez podmiot zobowiązany, zawierającej żądaną informację publiczną.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 357/19

      Żądanie udostępnienia przez prokuratora akt sprawy jako zbioru materiałów zakończonego postępowania przygotowawczego nie jest wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 1056/18

      Uzyskanie informacji przetworzonej jest możliwe po wykazaniu przez wnioskodawcę - wezwanego do wykazania powodów, dla których spełnienie jego żądania udzielenia informacji publicznej będzie szczególnie istotne dla interesu publicznego - szczególnej istotności dla interesu publicznego udostępnienia żądanej informacji (art. 14 ust. 2 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 1781/18

      Gdy we wskazanym w art. 13 ust. 1 u.d.i.p. terminie zobowiązany podmiot nie udzieli żądanej informacji lub nie podejmie nakazanych prawem czynności zmierzających do powiadomienia o przyczynach zwłoki i o dodatkowym terminie albo, podejmując te czynności, nie udzieli informacji w maksymalnym 2-miesięcznym terminie, albo wreszcie nie wyda na zasadach przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 grudnia 2019 r., sygn. II SA/Wa 963/19

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 240/19

      Informacje dotyczące wysokości nagród przyznanych pracownikom urzędu stanowią informację publiczną w rozumieniu art. 1 ust. 1 w zw. z art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.i.p.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 1358/18

      Decyzja administracyjna niezależnie od tego jakiego podmiotu dotyczy stanowi informację publiczną w rozumieniu art. 6 ust. 1 pkt 4 lit. a) tiret pierwszy i ust. 2 u.d.i.p.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 905/18

      Wykładnia systemowa przepisu art. 16 ust. 2 u.d.i.p., nakazującego stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego do decyzji wskazanych w ust. 1 tego przepisu, prowadzi do wniosku, iż pod pojęciem "stosowania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego do decyzji" nie należy rozumieć jedynie wymogu stosowania przepisów wprost odnoszących się do tej formy działania administracji publicznej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 530/18

      Ustalenie wysokości opłaty za dostęp do informacji publicznej nie następuje w drodze postanowienia, od którego przysługuje zażalenie, lecz w drodze aktu lub czynności stwierdzających obowiązek poniesienia opłaty oraz ustalających jej wysokość, które kreują dla strony postępowania zobowiązanie o charakterze finansowym. Akt ten może być określony jako: "zarządzenie", "zawiadomienie", "wezwanie", czy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 205/18

      Celem art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.i.p. jest przeciwdziałanie zalewom wniosków, zmierzających do uzyskania informacji przetworzonej dla realizacji celów osobistych lub komercyjnych i ma zapobiegać sytuacjom, w których działania organu skupione są nie na funkcjonowaniu w ramach przypisanych mu kompetencji lecz na udzielaniu informacji publicznej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 3 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 1682/18

      Wykonywanie zadań publicznych lub dysponowanie majątkiem publicznym przez takie podmioty, jak m.in. niepubliczne szkoły wyższe, niepubliczne jednostki systemu oświaty (przedszkola, szkoły), stowarzyszenia realizujące zadania publiczne oraz spółki wykonujące publiczny transport zbiorowy, nakłada na te podmioty obowiązek udzielania informacji publicznej w zakresie dysponowania posiadanym majątkiem publicznym

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 3 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 920/18

      W zakresie użytego w art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej zwrotu "osoba pełniąca funkcje publiczne" nie może mieścić się osoba mająca związek z pełnieniem funkcji publicznych, a tym bardziej każdy i jakikolwiek związek, gdyż w istocie wówczas każdy nawet najdrobniejszy kontakt obywatela z podmiotem prowadzącym działalność publiczną prowadziłby do ograniczenia prawa do prywatności

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 3 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 282/18

      Przy analizie zastosowania art. 5 ust. 2 u.d.i.p. należy posiłkować się odwołaniem do art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 listopada 2019 r., sygn. I OSK 1392/18

      PZPN stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 5 u.d.i.p., jest zobowiązany do udostępnienia informacji publicznej, a informacje dotyczące budżetu PZPN są informacjami publicznymi w świetle art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. f i art. 6 ust. 1 pkt 5 lit. d u.d.i.p.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 listopada 2019 r., sygn. I OSK 1561/18

      Od "dokumentów urzędowych", o których mowa w art. 6 ust. 2 u.d.i.p., odróżnia się "dokumenty wewnętrzne" służące wprawdzie realizacji jakiegoś zadania publicznego, ale nie przesądzające o kierunkach działania organu. Dokumenty takie służą wymianie informacji, zgromadzeniu niezbędnych materiałów, uzgadnianiu poglądów i stanowisk. Mogą mieć dowolną formę, nie są wiążące, co do sposobu załatwienia sprawy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 listopada 2019 r., sygn. I OSK 1457/18

      Wyciąg bankowy ze służbowych kart płatniczych nie wypełnia warunków określonych w art. 6 ust. 2 u.d.i.p., pozwalających na zaliczenie go do dokumentów urzędowych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 listopada 2019 r., sygn. I OSK 832/18

      Wnioskodawca żądający informacji publicznej przetworzonej, o której mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.i.p. dla jej uzyskania powinien wykazać nie tylko, że jest ona ważna dla dużego kręgu potencjalnych odbiorców, której "znaczność" jest wyznaczona materią żądanej informacji - ale również, że jej otrzymanie stwarza realną możliwość wykorzystania uzyskanych danych dla poprawy funkcjonowania organów administracji

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 listopada 2019 r., sygn. I OSK 4342/18

      Wnioskodawca nie ma prawa, wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 4 lit. a u.d.i.p. do żądania udostępnienia określonej treści i postaci dokumentu prywatnego, może natomiast domagać się zawartej w nim informacji, jeżeli jest to informacja publiczna.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 listopada 2019 r., sygn. I OSK 1755/18

      Informacja, która nie może być udostępniona ze względu na przepisy o tajemnicy ustawowo chronionej lub prawo do prywatności nie przestaje być informacją publiczną (art. 5 ust. 1 i 2 u.d.i.p.). Pozostaje nią nadal, choć nie może zostać ujawniona, a podmiot zobowiązany do udzielenia informacji publicznej w takiej sytuacji powinien wydać decyzję, o której mowa w art. 16 ust. 1 u.d.i.p.

    • description
      Akt prawny
      obowiązujący

      USTAWA z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 października 2019 r., sygn. I OSK 910/18

      Organ rozpoznający wniosek o udostępnienie informacji publicznej, a w przypadku skargi sąd administracyjny, winny ocenić, czy istnieją przesłanki formalne i materialne dla uznania, że dana informacja stanowi tajemnicę przedsiębiorcy i czy możliwe jest zastosowanie art. 11 ust. 4 u.z.n.k. dla odmowy jej udostępnienia (art. 5 ust. 2 u.d.i.p.).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 października 2019 r., sygn. I OSK 878/18

      Dla oceny, czy organ ma obowiązek anonimizując częściowo daną informację wydać w związku z tym na podstawie art. 5 ust. 2 w zw. z art. 16 ust. 1 u.d.i.p., decyzję o odmowie udostępnienia informacji publicznej w tej części, czy też anonimizacja ta nie niesie konieczności wydania takiej decyzji, gdyż nie stanowi odmowy udostępnienia informacji publicznej - kluczowe jest to, czy anonimizowana informacja

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00