ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 19 grudnia 1992 r. w sprawie pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w zakładach pracy
We wszystkich istotnych dla mieszkańców sprawach organy gminy mają obowiązek swe przyszłe rozstrzygnięcia konsultować ze swymi wyborcami. Wybór form i zakres konsultacji ustawa samorządowa pozostawia do wyboru organom gminy i radnym. Opinia związku zawodowego o projekcie uchwały lub założeniach projektu może być przedstawiona w dwojaki sposób; w formie pisemnej lub w formie ustnej. Uchwały rad gmin
Środki kapitałowe, tworzone dla realizacji różnych celów komercyjnych /gospodarczych/ i działające w ramach naczelnych zasad obrotu cywilnoprawnego, wolności gospodarczej i swobody umów, nie są związane prawnie z realizacją celów ustalonych w ustawie z dnia 21 kwietnia 1988 r. o Funduszu Wczasów Pracowniczych /Dz.U. nr 11 poz. 84/, zwłaszcza art. 4 ust. 1 tej ustawy.
Przepisy ustawy z dnia 8 października 1982 r. o związkach zawodowych /Dz.U. 1985 nr 54 poz. 277 ze zm./, jak również kolejnej ustawy o związkach zawodowych z dnia 23 maja 1991 r. /Dz.U. nr 55 poz. 234/ nie dają podstaw do określenia związków zawodowych jako organizacji realizujących cele społecznie użyteczne w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. o podatku dochodowym od
Zakaz wypowiedzenia lub rozwiązania stosunku pracy bez zgody zarządu zakładowej organizacji związkowej w okresie roku po wygaśnięciu mandatu członka zarządu lub komisji rewizyjnej zakładowej organizacji związkowej (art. 32 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, Dz.U. nr 55, poz. 234) nie dotyczy zatrudnienia u nowego pracodawcy niezależnie od sposobu ustania stosunku pracy
Orzeczenie wojewody o stwierdzeniu nieważności uchwały organu gminy ma charakter deklaratoryjny i działa wstecz /ex tunc/. Przepis art. 36 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /Dz.U. nr 95 poz. 425 ze zm./ jednoznacznie stwierdza, że w skład komisji konkursowej wchodzą przedstawiciele zakładowych organizacji związkowych na terenie placówki, w której odbywa się konkurs na
Jeżeli roszczenia zakładowej organizacji związkowej z tytułu utraty majątku w wyniku wprowadzenia stanu wojennego zostały zaspokojone w całości przed wejściem w życie ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1991 nr 4 poz. 17/, w sprawie takiej nie mogą mieć zastosowania przepisy tej
Art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. nr 4 poz. 17/ i inne przepisy tej ustawy nie przewidują waloryzacji kwot przejętych, które następnie zostały zwrócone przed dniem wejścia w życie ustawy to jest przed dniem 2 lutego 1991 r.
Ustawa z dnia 24 maja 1989 r. o przywróceniu praw pracowniczych osobom pozbawionym zatrudnienia za działalność związkową, samorządową, przekonania polityczne i religijne (Dz.U. nr 32, poz. 172) w brzmieniu nadanym przez ustawę z dnia 7 grudnia 1989 r. o zmianie ustawy o szczególnych uprawnieniach niektórych osób do ponownego nawiązania stosunku pracy (Dz.U. nr 64, poz. 391) ma zastosowanie do pracowników
1. Celami społecznie użytecznymi, o jakich mowa w art. 16 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz.U. nr 3 poz. 12 ze zm./, są cele służące ogółowi społeczeństwa. 2. Przepisy ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych /Dz.U. nr 55 poz. 234/, jak i przepisy ustawy z dnia 8 października 1982 r. o związkach zawodowych /Dz.U. 1985 nr 54 poz. 277
Określając jednostki organizacyjne związków zawodowych uprawnione do żądania zwrotu majątku utraconego w wyniku wprowadzenia stanu wojennego, ustawodawca miał na względzie tożsamość organizacyjną danego związku zawodowego, a nie ciągłość jego osobowości prawnej.