Wyrok WSA w Lublinie z dnia 5 lutego 2004 r., sygn. II SA/Lu 320/03
Zakres kompetencji pełnomocnika do zorganizowania urzędu marszałkowskiego ustanowionego w trybie art. 102 ust. 4 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U. Nr 133, poz. 872 ze zm.) obejmował czynności z zakresu prawa pracy, które według ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (jednolity tekst: Dz.U. z 2001 r.
Przewodniczący rady gminy może być upoważniony przez radę do wystąpienia z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania sprawdzającego wobec wójta na podstawie ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych /Dz.U. nr 11 poz. 95 ze zm./. Wojewódzki Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Rady Gminy Z. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody M. z dnia 14 lipca 2003 r. (...)
1. Stosunek pracy dyrektora przedsiębiorstwa wygasa z dniem wykreślenia przedsiębiorstwa z rejestru (art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej, Dz.U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 ze zm.), również w razie korzystania przez dyrektora z urlopu bezpłatnego, udzielonego w związku z wykonywaniem mandatu posła. 2. Przepis art. 31 ustawy z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu
Do przekształceń organizacyjnych i kompetencyjnych pracodawców w ramach reformy administracji publicznej, nieobjętych przepisami ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U. Nr 133, poz. 872 ze zm.), mógł mieć zastosowanie art. 231 k.p.
Zasady wynagradzania reguluje wyłącznie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego /Dz.U. nr 61 poz. 708 ze zm./, nie zaś ustalany przez pracodawcę regulamin wynagradzania.
Pracownikowi samorządowemu nie przysługuje odprawa emerytalna, jeżeli wiek emerytalny osiągnął po rozwiązaniu stosunku pracy, choćby w czasie pobierania zasiłku chorobowego.
Pracownik jednostki organizacyjnej powiatu (księgowy) wykonuje zlecenia w zakresie księgowości. Czy wykonywanie takich zleceń jest wykonywaniem zajęć mogących wywołać podejrzenie o interesowność?
Mianowanie pracownika samorządowego jest czynnością prawną z zakresu prawa pracy, do której nie mają zastosowania przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
Poniższe przykłady to autentyczne kwestie, z jakimi w ubiegłym roku interesanci zwracali się do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Olsztynie. Materiały udostępniła Państwowa Inspekcja Pracy dzięki uprzejmości pana Jacka Żerańskiego.