Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 listopada 2022 r., sygn. III OSK 2523/21

      Nietezowane

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 października 2021 r., sygn. III OSK 4171/21

      W przypadku funkcjonariusza, któremu nie zaproponowano pełnienia dalszej służby ani nie przedstawiono propozycji zatrudnienia, istnieje obowiązek organu do wydania, na podstawie art. 170 ust. 1 i 3 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o KAS w zw. z art. 276 ust. 2 ustawy o KAS, decyzji stwierdzającej zwolnienie ze służby.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 15 lipca 2021 r., sygn. III OSK 1893/21

      Skoro ustawodawca nakazuje traktować wygaśnięcie stosunku służbowego jak zwolnienie ze służby, a zwolnienie ze służby dokonywane jest w trybie decyzji i obwarowane gwarancjami procesowymi oraz możliwością stosowania środków zaskarżenia, to w przypadku wygaśnięcia stosunku służbowego ze względu na brak propozycji dla funkcjonariusza, o jakiej mowa w art. 165 ust. 7 p.w.u. KAS, zachodzi podstawa do wydania

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 maja 2021 r., sygn. III OSK 160/21

      Użyty w art. 165 ust. 7 p.w.KAS zwrot "odpowiednio" dotyczy właściwości organu, w którego dyspozycji pozostają pracownicy i funkcjonariusze, którym należy złożyć propozycję i nie ogranicza organu w wyborze rodzaju proponowanej podstawy zatrudnienia. Ustawodawca pozostawił właściwym organom także dalej idące prawo mianowicie prawo do niezłożenia pracownikom lub funkcjonariuszom żadnej propozycji i zakreślił

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 15 stycznia 2021 r., sygn. III OSK 1407/21

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 stycznia 2021 r., sygn. III OSK 1762/21

      Samo nieuzupełnienie przez ustawodawcę katalogu decyzji podlegających kognicji sądu administracyjnego o regulację zawartą w art. 170 ust. 3 ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o KAS - jako lex specialis, jak również nie odniesienie się niej do art. 276 ustawy o KAS, nie stanowi podstawy do stwierdzenia, że sprawy dotyczące wygaśnięcia stosunku służbowego nie podlegają kognicji sądu administracyjnego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 października 2020 r., sygn. I OSK 3308/18

      Analiza przepisów art. 165 ust. 1, 3 i 7 oraz art. 170 ust. 1-3 i art. 171 ust. 1 p.w.KAS, w zestawieniu z zadaniami zastrzeżonymi dla funkcjonariuszy w ustawie o KAS, prowadzi do wniosku, że ustawodawca wprowadził szczególną, nadzwyczajną podstawę ustawową o charakterze przejściowym, umożliwiającą kontynuację lub przekształcenie stosunku służbowego funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej w stosunek

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 czerwca 2020 r., sygn. I OSK 2778/18

      Przyjęcie przez funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej propozycji zatrudnienia i przekształcenie, z dniem określonym w tej propozycji, na podstawie art. 171 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej dotychczasowego stosunku służby w służbie przygotowawczej lub stałej w stosunek pracy na podstawie umowy o pracę odpowiednio na czas

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 marca 2020 r., sygn. I OSK 2367/19

      Przepis art. 170 ust. 3 p.w.k.a.s. wygaśnięcie stosunku służbowego traktuje jako równoznaczne ze zwolnieniem ze służby, które zgodnie z art. 276 ust. 2 ustawy o KAS następuje zawsze w drodze decyzji administracyjnej. Oznacza to, że w przypadku wygaśnięcia stosunku służbowego ze względu na brak propozycji dla funkcjonariusza, o jakiej mowa w art. 165 ust. 7 p.w.k.a.s., zachodzi podstawa do wydania przez

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1448/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1330/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1231/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1594/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1329/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1229/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1209/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1333/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1420/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 31 stycznia 2020 r., sygn. I OSK 1116/18

      Ustawodawca w art. 276 ust. 1, 2 i 3 ustawy o KAS enumeratywnie wymienił sprawy ze stosunku służbowego, które podlegają kontroli instancyjnej, a następnie sądowoadministracyjnej. Przypadki, w których te sprawy są rozstrzygane w formie decyzji określają przepisy ustawy o KAS, w sprawie zwolnienia ze służby - art. 179 i art. 180, w których brak jest regulacji, o której mowa w art. 170 ust. 3 ustawy Przepisy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 31 stycznia 2020 r., sygn. I OSK 1118/18

      Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 stycznia 2020 r., sygn. I OSK 3399/18

      Wygaśnięcie stosunku służbowego jest konsekwencją zachowania organu polegającego na selekcji prowadzonej na podstawie przepisu art. 165 ust. 7 p.w.KAS, z zastosowaniem wskazanych w nim kryteriów. Oznacza to, że przy stosowaniu art. 170 ust. 1 pkt 1 p.w.KAS każdorazowo należy uwzględniać kryteria określone w art. 165 ust. 7 tej ustawy, które są istotne z punktu widzenia przyczyn, dla których nie przedstawiono

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 1685/19

      Skoro z art. 170 ust. 3 u.p.w.u. o KAS wynika wprost, że w przypadku, o którym mowa w ust. 1, wygaśnięcie stosunku służbowego funkcjonariusza traktuje się jak zwolnienie ze służby, to należy przyjąć domniemanie załatwienia sprawy w formie decyzji, której podstawę prawną stanowić będzie art. 170 ust. 3 u.p.w.u. o KAS w zw. z art. 276 ust. 2 ustawy o KAS.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 listopada 2019 r., sygn. I OSK 3511/18

      Sprawa ze skargi funkcjonariusza, którego stosunek służbowy wygasł na podstawie art. 170 ust. 1 pkt 1 p.w.KAS podlega właściwości sądów administracyjnych z tego powodu, że jest załatwiana poprzez wydanie decyzji, o jakiej mowa w art. 276 ust. 2 ustawy o KAS i przy zastosowaniu kryteriów z art. 165 ust. 7 p.w.KAS.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 listopada 2019 r., sygn. I OSK 3307/18

      Użyty w art. 165 ust. 7 p.w.KAS zwrot "odpowiednio" dotyczy właściwości organu, w którego dyspozycji pozostają pracownicy i funkcjonariusze, którym należy złożyć propozycję i nie ogranicza organu w wyborze rodzaju proponowanej podstawy zatrudnienia. Ustawodawca pozostawił właściwym organom także dalej idące prawo mianowicie prawo do niezłożenia pracownikom lub funkcjonariuszom żadnej propozycji i zakreślił

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00