Karta skierowania do komisji lekarskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
W 2011 r. głównym zadaniem organów kontroli skarbowej będzie kompleksowe zwalczanie przestępczości podatkowej, ze szczególnym uwzględnieniem oszustw w podatku od towarów i usług. Urzędy kontroli skarbowej w szerszym zakresie mają korzystać z możliwości prowadzenia postępowań kontrolnych z wykorzystaniem technik informatycznych (e-kontrola). Tak jak dotychczas kontrola skarbowa skupiać się będzie także
Od 26 stycznia 2011 r. obowiązują ważne dla przedsiębiorców zmiany w ustawie o cenach. Zmiany te to przede wszystkim likwidacja obowiązków przedsiębiorców: ● określania szczegółowej, pisemnej charakterystyki jakościowej swych towarów i usług, ● obniżenia cen w przypadkach, gdy towar nie posiada wymaganych cech określonych w charakterystyce jakościowej, bądź gdy posiada wady polegające na zmniejszeniu
Od 30 lipca 2010 r. oraz od 26 stycznia 2011 r. obowiązują zmienione zasady kontroli skarbowej. Zdaniem ustawodawcy mają one usprawnić organizację i działalność organów kontroli skarbowej. Co te zmiany oznaczają w praktyce?
Czy spółce z ograniczoną odpowiedzialnością powstałej z przekształcenia spółdzielni pracy nadany zostanie nowy numer identyfikacji podatkowej NIP?
Obowiązujący do dnia 30 czerwca 2010 roku przepis art.31 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej, w zakresie w jakim wyłączał zawieszenie naliczania odsetek od zaległości podatkowych w razie przewlekłości postępowania Urzędu Kontroli Skarbowej, był niezgodny z Konstytucją. Tak orzekł Trybunał Konstytucyjny w wyroku z 18 października 2011 roku o sygnaturze SK 2/10.
Nawet jeżeli w wyniku przeprowadzonej u przedsiębiorcy kontroli skarbowej stwierdzone zostały nieprawidłowości, przedsiębiorca nie pozostaje bezradny. Jako podmiotowi kontrolowanemu przysługują mu bowiem rozmaite uprawnienia, a skorzystanie z nich może uchronić przedsiębiorcę przed konsekwencjami popełnionych błędów.
Przepis różnicujący sytuację prawną podatników w zależności od tego, jaki organ dokonuje kontroli podatkowej, stawiający w gorszej sytuacji podatników kontrolowanych przez organy kontroli skarbowej poprzez pozbawienie ich prawa nienaliczania odsetek za okres trwającego na ich majątku zabezpieczenia, jest niezgodny z Konstytucją - wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 18 października 2011 r. (sygn. akt
Postępowanie kontrolne w rozumieniu ustawy o kontroli skarbowej jest pojęciem szerszym niż kontrola podatkowa, którą zgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy o kontroli skarbowej może przeprowadzić organ kontroli skarbowej w ramach prowadzonego postępowania kontrolnego. Oznacza to, że organ ponownie rozpoznający może i powinien prowadzić czynności dodatkowe w celu wyczerpującego ustalenia stanu faktycznego
O każdym przypadku niezakończenia kontroli w terminie wskazanym w upoważnieniu, kontrolujący obowiązany jest zawiadomić kontrolowanego, podając przyczyny przedłużenia terminu zakończenia kontroli i wskazując nowy termin jej zakończenia. Dokumenty dotyczące czynności kontrolnych dokonanych po upływie tego terminu nie stanowią dowodu w postępowaniu podatkowym, chyba że został wskazany nowy termin zakończenia
Czy w przedmiotowej sytuacji nastąpi sukcesja NIP na gruncie ustawy o zasadach identyfikacji podatników i płatników?
Czy spółce z ograniczoną odpowiedzialnością powstałej z przekształcenia Spółdzielni Pracy nadany zostanie nowy numer identyfikacji podatkowej NIP?
Zobowiązania podatkowe (zasady naliczania odsetek za zwłokę)
Czy spółce z ograniczoną odpowiedzialnością powstałej z przekształcenia spółdzielni pracy nadany zostanie nowy numer identyfikacji podatkowej NIP?
Czy spółce z ograniczoną odpowiedzialnością powstałej z przekształcenia spółdzielni pracy nadany zostanie nowy numer identyfikacji podatkowej NIP?
Brzmienie cytowanego art. 31 ust. 1 u.k.s. jest jednoznaczne i nie pozostawia wątpliwości co do niemożności stosowania w postępowaniu kontrolnym przepisu art. 54 Ordynacji podatkowej. Wskazany przepis jest zgodny z Konstytucyją. Przepis art. 31 ust. 1 u.k.s. miał zastosowanie do wszystkich podatników pozostających w tej samej sytuacji faktycznej.
Po przeprowadzeniu postępowania kontrolnego urząd kontroli skarbowej może wydać decyzję określającą wysokość zobowiązania w VAT.