Specyfikacja do zmaówienia z działu 48 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne, 30 - Maszyny biurowe i liczące, sprzęt i materiały, z wyjątkiem mebli i pakietów oprogramowania
Unieważnienie postępowania na skutek zmniejszenia wysokości posiadanych środków jest dopuszczalne wówczas gdy „uszczuplenie tych środków” wynika z okoliczności nieprzewidzianych i niezależnych od Zamawiającego.
1) Dla oceny terminowości dokonania czynności rozstrzygnięcia protestu, istotna jest chwila nie wewnętrznego przekonania Zamawiającego o słuszności danego rozstrzygnięcia (nawet uwidoczniona na piśmie znajdującym się w posiadaniu Zamawiającego), ale chwila ujawnienia tego przekonania drugiej stronie tj.
Zamawiający powinien mieć zabezpieczone środki na realizację zamówienia w momencie wszczęcia postępowania, a jego oświadczenie na otwarciu ofert powinno być składane w oparciu o faktyczne, w danym momencie, jego możliwości finansowe.
Protest jest rodzajem sprzeciwu o funkcjach sygnalizacyjno-reklamacyjnych, prowadzić ma bowiem na bieżąco do korygowania ewentualnych uchybień popełnionych w toku postępowania przez Zamawiającego.
Zamawiający może skorzystać z trybu unormowanego art. 87 ust. 1 Pzp. Jednak zasadność zastosowania odpowiednich przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych może zostać oceniona dopiero po ich zastosowaniu przez Zamawiającego.
Zastosowanie niewłaściwej stawki VAT nie jest oczywistą omyłką rachunkową podlegającą poprawieniu w trybie art. 88 ustawy.
Wada postępowania, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp powinna wystąpić w danym, konkretnym postępowaniu i winna prowadzić do wystąpienia skutku w postaci niemożności zawarcia ważnej umowy.