Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 21 września 2023 r., sygn. I SA/Go 195/23

Inne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Niedzielski Sędziowie Sędzia WSA Alina Rzepecka (spr.) Sędzia WSA Dariusz Skupień Protokolant Starszy sekretarz sądowy Agnieszka Czajkowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 września 2023 r. sprawy ze skargi W spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na decyzję Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na rok 2021 oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] kwietnia 2023 r. Dyrektor Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (dalej: Dyrektor OR, organ, organ II instancji) utrzymał w mocy decyzję Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (dalej: Kierownik BP, organ I instancji) odmawiającą W2 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. z o.o. (dalej: Spółka, strona, skarżąca) przyznania płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na 2021 r.

Z akt wynika, że skarżąca we wniosku z 2021 r. wskazała, że obszar do jakiego ubiega się o płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na 2021 r. wyniósł 74,01 ha i został oznaczony jako działka rolna "A" zlokalizowana na działkach ewidencyjnych o numerach: [...]. Ww. działkę zadeklarowano w ramach następujących schematów pomocowych: -/ jednolita płatność obszarowa - dalej płatność JPO; -/ płatność za zazielenienie – dalej: płatność PZZ; -/ płatność dodatkowa - dalej: płatność RDST; -/ płatność dla młodych rolników - dalej: płatność MR.

Organy obu instancji zgodnie uznały, że wniosek nie mógł zostać uwzględniony, ponieważ ustalono, że Spółka działała w ramach szerszego przedsięwzięcia gospodarczego, w ramach którego stworzono sztuczne warunki do uzyskania płatności w celu uzyskania korzyści sprzecznych z celami wsparcia. Za podstawę prawną przyjęto m.in. przepisy: art. 7 ust. 1, art. 8 ust. 1 pkt 1-4, art. 14 ust. 1 i ust. 2 Ustawy z dnia 5 lutego 2015 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. z 2022 r., poz. 1775 - dalej Ustawa); art. 60 Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1306/2013 dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 485/2008 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013 r., str. 549. ze zm.) dalej: Rozporządzenie nr 1306/2013.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00