Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 1 sierpnia 2023 r., sygn. II SA/Ol 380/23

Prawo miejscowe

Dnia 1 sierpnia 2023 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Tadeusz Lipiński Sędziowie sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) sędzia WSA Ewa Osipuk po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 1 sierpnia 2023 roku sprawy ze skargi Wojewody Warmińsko-Mazurskiego na uchwałę Rady Miejskiej w Lidzbarku Warmińskim z dnia 28 września 2022 roku nr LIX/438/2022 w przedmiocie określenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński - stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w całości.

Uzasadnienie

Rada Miejska w Lidzbarku Warmińskim (dalej jako: "organ", "Rada"), podjęła 28 września 2022 r. uchwałę Nr LIX/438/2022 w sprawie określenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński.

Skargę na powyższą uchwałę wniósł Wojewoda Warmińsko-Mazurski (dalej jako: "skarżący", "organ nadzoru", "Wojewoda"), zaskarżając uchwałę w całości i żądając stwierdzenia nieważności zaskarżonej uchwały.

W opinii organu nadzoru Rada nie wypełniła w przedmiotowej uchwale delegacji zawartej w art. 21 ust. 3 pkt 1, 3, 5 i 6a ustawy z dnia 21 czerwca 2021 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z. 2022 poz.172 ze zm.; dalej jako: ustawa), co stanowi podstawę do stwierdzenia nieważności przedmiotowej uchwały w całości. Brak regulacji we wskazanym zakresie powoduje, że przedmiotowa uchwała nie nadaje się do wykonania w tak uchwalonej formie.

Wojewoda wskazał, że w § 4 ust. 1 załącznika Nr 1 do uchwały Rada uchwaliła, że ustala się wysokość dochodu gospodarstwa domowego, uzasadniającego oddanie w najem lokalu na czas oznaczony. W treści przedmiotowych zasad Rada nie określiła dochodu gospodarstwa domowego uzasadniającego oddanie w podnajem lokalu na czas nieoznaczony. Skarżący zaznaczył, że konieczność zawarcia tej materii w treści zasad wynika wprost z delegacji art. 21 ust. 3 pkt 1 ww. ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00