Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 17 sierpnia 2023 r., sygn. I SA/Lu 66/22

Podatek od towarów i usług

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Wiesława Achrymowicz (sprawozdawca) Sędziowie WSA Jerzy Drwal WSA Ewa Ibrom Protokolant starszy inspektor sądowy Marta Ścibor po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 sierpnia 2023 r. sprawy ze skargi Gminy K. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 26 listopada 2021 r. nr 0113-KDIPT1-3.4012.749.2021.2.ALN w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Gminy K. kwotę 680 (sześćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W zaskarżonej interpretacji indywidualnej Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (organ) ocenił, że stanowisko Gminy K. (skarżąca gmina) w kwestii zaliczenia do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług (VAT):

- wyłącznie wynagrodzeń ustalonych w umowach z mieszkańcami - jest nieprawidłowe;

- wynagrodzeń zapłaconych przez mieszkańców oraz otrzymanego dofinansowania - jest prawidłowe.

W uzasadnieniu tej treści zapatrywania prawnego organ wyjaśnił, że skarżąca gmina przedstawiła stan faktyczny/zdarzenie przyszłe, w których jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Jednocześnie wykonuje zadania własne między innymi w zakresie kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych. Posesje części mieszkańców skarżącej gminy znajdują się na terenach, na których nie ma możliwości włączenia się do sieci kanalizacji sanitarnej, a budowa takiej sieci byłaby ekonomicznie nieuzasadniona.

W związku z tym skarżąca gmina buduje przydomowe oczyszczalnie ścieków w ramach projektu "Budowa sieci wodociągowej w P. i B. oraz przydomowych oczyszczalni w P. i Ż. oraz modernizacja oczyszczalni ścieków w K. - gmina K.

Skarżąca gmina zaznaczyła, że niniejszy wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy wyłącznie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem dofinansowania na warunkach umowy zawartej z Województwem Lubelskim w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Podstawą rozliczeń z instytucją dofinansowującą są faktury zakupów otrzymywane przez skarżącą gminę, która prowadzi inwestycję.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00