Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 27 lipca 2023 r., sygn. I SA/Go 104/23

Interpretacje podatkowe

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dariusz Skupień Sędziowie Sędzia WSA Alina Rzepecka (spr.) Sędzia WSA Jacek Niedzielski po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 27 lipca 2023 r. sprawy ze skargi Miasta na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. Uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną w całości. 2. Zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Miasta kwotę 680 (sześćset osiemdziesiąt złotych) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Miasto (dalej: Skarżąca, Strona, Miasto), reprezentowane przez doradcę podatkowego, wniosło skargę na interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego wydaną przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: organ, DKIS) z [...] lutego 2023 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

W sprawie wystąpił następujący stan faktyczny.

Strona wystąpiła z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów

w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji pn. "Budowa systemu ITS wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury w [...]" (dalej też: Inwestycja) .

W przedstawionym opisie stanu sprawy Skarżąca podała, że jest miastem na prawach powiatu, które zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 528 ze zm.; dalej: u.s.p.), jest gminą wykonującą zadania powiatu na zasadach określonych w tej ustawie. Skarżąca jest również jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność (art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.; dalej: u.s.g.). Wskazała, że zgodnie z art. 2 ust. 1 u.s.g. do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Natomiast w myśl art. 7 ust. 1 pkt 1 u.s.g. do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Do zadań własnych, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 oraz pkt 4 u.s.g., należą sprawy w zakresie gminnych dróg, ulic, mostów, placów, organizacji ruchu drogowego oraz lokalnego transportu zbiorowego. Skarżąca podkreśliła, że celem prawidłowej realizacji zadań związanych z organizacją lokalnego transportu zbiorowego, postanowiła o zakupie

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00