Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 19 maja 2023 r., sygn. II SA/Po 610/19

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jakub Zieliński (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Danuta Rzyminiak-Owczarczak Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska-Tylewicz Protokolant: starszy sekretarz sądowy Ewa Wąsik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 maja 2023 r. sprawy ze skargi J. sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w W. oraz S. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na uchwałę Rady Gminy Suchy Las z dnia 18 października 2018 r., nr XLIX/571/18 w przedmiocie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń oddala skargę.

Uzasadnienie

J. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedziba w W. oraz S. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej zwane w skrócie: "Skarżące" lub "Spółki") wniosły skargę na uchwałę Rady Gminy Suchy Las z dnia 18 października 2018 roku nr XLIX/571/18 w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Zaskarżonej uchwale zarzucono naruszenie przepisów postępowania, które mogło mieć istotny wpływ na wynik tj. art. 37b ust. 2 pkt 3) - 4) oraz 6) - 8) w zw. z art. 1 ust. 2 pkt 12 i art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku - o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1945 z późn. zm.) - dalej także: "u.p.z.p." - w zw. z art. 2 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 roku - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, poprzez zaniechanie dokonania ponowienia uzgodnień i opinii oraz zaniechanie ponowienia wyłożenia, projektu uchwały reklamowej dla Suchego Lasu do publicznego wglądu, pomimo wprowadzenia do niego istotnych przedmiotowo (i wpływających na sytuację prawną Skarżących) zmian (m.in. zmniejszenie maksymalnych dopuszczalnych wielkości powierzchni ekspozycji nośników reklamowych, czy dodanie zapisu dot. zasad i warunków tablic i urządzeń reklamowych na granicy dwóch stref).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00