Wyrok WSA w Łodzi z dnia 12 maja 2023 r., sygn. II SA/Łd 283/23
Prawo miejscowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agata Sobieszek-Krzywicka (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Michał Zbrojewski Asesor WSA Beata Czyżewska po rozpoznaniu w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 12 maja 2023 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Sieradzu na uchwałę Rady Gminy i Miasta w Warcie z dnia 12 marca 2012 r. nr XIX/97/12 w sprawie "Regulaminu korzystania z kompleksu boisk sportowych - ORLIK 2012 w Warcie" stwierdza nieważność punktu 2, punktu 10 podpunkty: 3, 5, 6, 7, 8, 9, punktu 13, punktu 17, punktu 18, punktu 20, punktu 21 "REGULAMINU KORZYSTANIA Z KOMPLEKSU BOISK SPORTOWYCH – ORLIK 2012 W WARCIE" stanowiącego załącznik do zaskarżonej uchwały. ał
Uzasadnienie
W dniu 12 marca 2012 r. Rada Gminy i Miasta w Warcie, działając na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 106, poz. 675, Nr 40, poz. 230, z 2011 r. Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 21, poz. 113, Nr 217, poz. 1281, Nr 149, poz. 887) podjęła uchwałę nr XIX/97/12 w sprawie przyjęcia "Regulaminu korzystania z kompleksu boisk sportowych – ORLIK 2012 w Warcie".
Skargę na powyższą uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi wniósł Prokurator Rejonowy w Sieradzu, zaskarżając ją w części dotyczącej przepisów ust. 10 pkt 3,6,7,8,9, oraz ust. 13,17,18,20 i 21.
Zaskarżone uchwale Prokurator zarzucił wyjście poza upoważnienie ustawowe i wprowadzenie zakazów oraz uregulowań, które bądź to już zostały uregulowane wprost w przepisach rangi ustawowej, bądź też, które można wyinterpretować z przepisów o randze ustawy, co stanowi naruszenie delegacji ustawowej, tj.: