Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 30 marca 2023 r., sygn. II SA/Gl 4/23

Budowlane prawo

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Rafał Wolnik, Sędziowie Sędzia WSA Tomasz Dziuk (spr.), Sędzia WSA Edyta Kędzierska, Protokolant Monika Rał, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 marca 2023 r. sprawy ze skargi A. H. na decyzję Wojewody Śląskiego z dnia 25 października 2022 r. nr IFXIV.7840.3.34.2022 w przedmiocie pozwolenia na budowę 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Starosty M. z dnia 5 kwietnia 2022 r. nr [...], 2. zasądza od Wojewody Śląskiego na rzecz skarżącego 997 (dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 9 października 2020 r. P. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (inwestor) zwróciła się do Starosty M. o zatwierdzenie projektu budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej [...] nr [...] wraz z wewnętrzną linią zasilającą na działkach o nr ew. [...] i [...] zlokalizowanych przy ul. [...] w M. (dalej "planowana stacja bazowa").

Decyzją z dnia 15 stycznia 2021 r. nr [...] znak [...], Starosta odmówił wydania wnioskowanego pozwolenia na budowę. Jednak na skutek odwołania inwestora Wojewoda Śląski decyzją z dnia 24 lutego 2022 r. nr IFXIV.7840.1.18.2021, uchylił odmowną decyzję Starosty M. i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez ten organ.

Następnie decyzją z dnia 5 kwietnia 2022 r. nr [...] Starosta zatwierdził projekt budowlany i udzielił inwestorowi pozwolenia na budowę planowanej stacji bazowej.

Odwołanie od powyższej decyzji Starosty wniósł A. H. , będący stroną postępowania (dalej "strona, skarżący"). Zarzucił w nim naruszenie:

1. art. 107 § 1 pkt 4 i 5 oraz art. 107 § 3 k.p.a., poprzez wadliwe sformułowanie osnowy decyzji i jej uzasadnienia w sposób uniemożliwiający podjęcie polemiki z nią oraz brak oceny co do kwestii maksymalnych mocy, pochyleń anten oraz ich sumarycznych mocy;

2. art. 8 § 1, art. 11, art. 77 § 1, art. 80, art. 107 § 1 i 3 k.p.a. w związku z art. 156 § 1 pkt 2 k.p.a., z uwagi na ",sporządzenie decyzji w sposób uniemożliwiający jej odkodowanie" oraz niezbadanie, czy maksymalne kąty nachylenia anten (tilty) zostały ustalone na podstawie kart katalogowych anten, czy wyjaśnień inwestora, a także niewyjaśnienie, czy ,,ewentualne przewrócenie się masztu nie spowoduje bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia, życia oraz mienia";

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00