Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 22 marca 2023 r., sygn. II SA/Gd 741/22

Grzywna w trybie p.p.s.a.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Dobek - Rak Sędziowie: Sędzia WSA Diana Trzcińska (spr.) Asesor WSA Wojciech Wycichowski po rozpoznaniu w dniu 22 marca 2023 r. w Gdańsku w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi C. S. o wymierzenie grzywny Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Lęborsku z powodu niewykonania wyroku w sprawie o sygn. akt II SAB/Gd 91/21 w przedmiocie stanu technicznego drogi oddala skargę.

Uzasadnienie

C. S. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na niewykonanie wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z 5 stycznia 2022 r., sygn. akt II SAB/Gd 91/21.

Stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:

W dniu 27 maja 2020 r. C. S. złożył wniosek do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lęborku (dalej jako PINB) w przedmiocie wydania w trybie art. 66 Prawa budowlanego nakazu wobec zarządcy drogi doprowadzenia jej parametrów technicznych (szerokości poprzez poszerzenie) do wymogów określonych w § 14 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania.

W piśmie z 8 czerwca 2020 r. PINB w Lęborku wyjaśnił, że zarząd ww. drogą pozostaje w gestii Gminy N. i organem właściwym do zajęcia stanowiska w przedmiocie jej stanu technicznego jest Wójt tej gminy.

W dniu 17 czerwca 2020 r., działając na prawach strony, skarżący zażądał wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie złego stanu technicznego odcinka ww. drogi. Pismem z 3 lipca 2020 r. powiadomiono strony, o wszczęciu postępowania i wyznaczono termin (31-07-2020 r., godz. 10.00) oględzin stanu technicznego nawierzchni drogi.

Po upływie dwóch miesięcy od daty oględzin drogi w dniu 8 września 2020 r. skarżący złożył ponaglenie w związku z bezczynnością organu powiatowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00