Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 21 lutego 2023 r., sygn. I SA/Bd 8/23

Podatek dochodowy od osób prawnych

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Urszula Wiśniewska Sędziowie Sędzia WSA Leszek Kleczkowski (spr.) Asesor WSA Joanna Ziołek po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 21 lutego 2023 r. sprawy ze skargi B. M. Sp. z o.o. w T. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 15 listopada 2022 r., nr 0111-KDIB2-1.4010.378.2022.1.AR w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę

Uzasadnienie

We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego wnioskodawca podał, że prowadzi działalność gospodarczą w branży piwowarskiej. Polega ona na zlecaniu podwykonawcom produkcji piwa według receptury B., a następnie rozlewu do beczek lub butelek i puszek sygnowanych logo browaru. Przygotowane w ten sposób piwo jest sprzedawane zainteresowanym sklepom, obiektom gastronomicznym jak: bary, puby, restauracje itp. lub dalszym pośrednikom. Wnioskodawca zarejestrował swoją działalność w sierpniu 2020 r., a rzeczywista premiera pierwszych produktów miała miejsce w listopadzie tego samego roku. Spółka podała, że promuje swój biznes na kilka sposobów. Należy do nich m.in. branie udziału w targach piwnych, na których piwowarzy mają możliwość zaprezentowania i reklamowania swoich produktów. B. swoje reklamy emituje głównie w internecie w postaci krótkich filmików. Ponadto B., aby dotrzeć do potencjalnych klientów w branży sklepowej i gastronomicznej wydaje szereg broszur zawierających aktualną ofertę produktów, w tym opisujących rodzaj, skład i cenę, które następnie są przekazywane potencjalnym kontrahentom w celach informacyjnych. Skarżąca jest również sponsorem dwóch klubów piłkarskich. Ostatnim powodem jest rosnąca popularność nazwiska umieszczonego w nazwie wnioskodawcy. Wszystko to przekłada się na stopniowo rosnącą popularność marki B., rosnącą liczbę kontrahentów, a co za tym idzie, na rosnące obroty wnioskodawcy. Z racji rosnącej popularności i obrotów B., ten zleca produkcję kolejnych smaków i rodzajów piwa, rozważa sprzedaż gadżetów sygnowanych logo B. takich jak: koszulki, czapki, szklanki, kufle i pokale i tym podobne naczynia. Ponadto, spółka planuje częściej i intensywniej wystawiać się na targach piwnych, celem zwiększenia rozpoznawalności marki na piwowarskim rynku jak i pozyskania nowych klientów. Jeżeli wzrosty będą zadowalające, odpowiednio wysokie, a sytuacja gospodarcza i rynkowa na to będą pozwalały, to wnioskodawca nie wyklucza produkcji piwa przy użyciu własnych zasobów sprzętowych i ludzkich, bez konieczności zlecania produkcji piwa podwykonawcom. Mając na uwadze powyżej przedstawiony stan faktyczny i zdarzenie przyszłe, wnioskodawca myśli o skorzystaniu z wprowadzonej z początkiem 2022 r. ulgi na ekspansję, która została ustanowiona z myślą o podmiotach szukających rynków zbytu i ponoszą wydatki na poczet reklamy nowych produktów, która dałaby mu możliwość podwójnego odliczenia niektórych kosztów związanych z opisaną powyżej aktywnością. Wobec powyższego wnioskodawca zadał pytanie, czy na podstawie przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego wnioskodawca ma możliwość skorzystania z tzw. ulgi ekspansyjnej, polegającej na podwójnym odliczeniu kosztów uzyskania przychodów, wymienionych w art. 18eb ustawy z dnia [...] r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: "u.p.d.o.p.")?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00