Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 30 stycznia 2023 r., sygn. II SA/Ol 727/22

Inspekcja pracy

Dnia 30 stycznia 2023 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie sędzia WSA Katarzyna Matczak sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) Protokolant specjalista Wojciech Grabowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 stycznia 2023 roku sprawy ze skargi B. sp. z o.o. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w Olsztynie z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zapewnienia posiłków profilaktycznych dla pracowników - oddala skargę.

Uzasadnienie

Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w (...) Oddział

w (...) (dalej jako: "organ", "PIP"), nakazem z dnia 30 czerwca 2022 r., nakazał B. sp. z o.o. (dalej jako: "skarżąca", "Spółka", "pracodawca"), zapewnić w zakładzie produkcyjnym w B. wydawanie posiłków profilaktycznych zgodnie z zasadami przydziału określonymi w Regulaminie Pracy w terminie do 15 lipca 2022 r.

Spółka złożyła odwołanie od decyzji organu, w części , tj. w pkt 4 nakazu, zarzucając naruszenie art. 232 Kodeksu pracy w zw. z § 1, § 5, i § 6 rozporządzenia w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów, poprzez niewłaściwe zastosowanie tych przepisów, polegające na błędnym przyjęciu, że pracodawca zobowiązany jest do wydawania posiłków profilaktycznych na podstawie obowiązującego u niego Regulaminu Pracy w sytuacji, gdy Spółka nie spełnia określonych

w ww. rozporządzeniu przesłanek do wydawania posiłków profilaktycznych na poszczególnych stanowiskach pracy. Ponadto, Spółka zarzuciła naruszenie art. 11 ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, art. 6, 7, 8 i 77 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz naruszenie zasady praworządności, zaufania obywateli do Państwa oraz zasady rzetelności, określonych w § 17 i 18 Kodeksu Etyki Państwowej Inspekcji Pracy, poprzez wydanie nakazu ustnego jeszcze w toku kontroli bez szczegółowego zbadania stanu faktycznego, jak również przez nierzetelne poinformowanie pracodawcy o wydaniu nakazu ustnego z rygorem natychmiastowej wykonalności w sytuacji, w której przepisy prawa nie dopuszczały wydania takiego nakazu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00