Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 17 listopada 2022 r., sygn. IV SA/Po 687/22

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Bąk-Marciniak (spr.) Sędzia WSA Monika Świerczak Sędzia WSA Katarzyna Witkowicz-Grochowska po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 17 listopada 2022 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego Poznań - Grunwald w Poznaniu na uchwałę Rady Gminy Komorniki z dnia 30 marca 2022 r. nr XLIX/445/2022 w przedmiocie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Komorniki na 2022 rok" stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części obejmującej § 11 ust.2.

Uzasadnienie

Uchwałą z dnia 30 marca 2022 r., nr XLIX/445/2022, Rada Gminy Komorniki przyjęła Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Komorniki na 2022 rok. Uchwała ta została podjęta na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1372, dalej jako: u.s.g) oraz art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2020 r., poz. 638, dalej jako: u.o.z.).

Pismem z dnia 12 września 2022 r. Prokurator Rejonowy Poznań - Grunwald w Poznaniu zaskarżył powyższą uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, zarzucając istotne naruszenie prawa, tj. art. 11a ust. 5 u.o.z. polegające na braku określenia w treści § 11 ust.2 zaskarżonej uchwały sposobu wydatkowania środków poprzez przeznaczenie łącznej kwoty 246.000,00 zł na realizację wszystkich celów programu, a kwoty 32.000,00 zł na zadania z zakresu pożytku publicznego związanego z opieką nad zwierzętami, bez ich konkretyzacji z rozbiciem na poszczególne cele i tym samym pozostawienie organowi wykonawczemu gminy całkowitej swobody w zakresie sposobu wydatkowania środków zabezpieczonych na realizację zadań objętych programem, co stanowi o przekroczeniu delegacji ustawowej i zawartej w niej granicy swobody regulacyjnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00