Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 18 lipca 2022 r., sygn. III SA/Gl 42/22

Prawo miejscowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Fleszer, Asesor WSA Piotr Pyszny (spr.), Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 lipca 2022 r. sprawy ze skargi Wojewody Śląskiego na uchwałę Miasta Chorzów z dnia 28 maja 2020 r. nr XXIII/380/20 w przedmiocie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu dla mieszkań budowanych z wykorzystaniem finansowania zwrotnego i wsparcia z Funduszu Dopłat 1) stwierdza nieważność załącznika do zaskarżonej uchwały w części obejmującej § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, § 2 ust. 11, § 2 ust. 13 pkt 4, § 4; 2) oddala skargę w pozostałym zakresie.

Uzasadnienie

Wojewoda Śląski (dalej również jako Wojewoda, organ nadzoru, organ) w skardze domagał się stwierdzenia nieważności w całości uchwały Rady Miasta Chorzowa z 28 maja 2020 r., nr XXIII/380/20 w sprawie przyjęcia "Zasad przeprowadzania w mieście Chorzów naboru wniosków o zawarcie umowy najmu, w tym określenia kryteriów pierwszeństwa, zasad przeprowadzania oceny punktowej oraz wysokości obowiązkowej kaucji i maksymalnego dochodu dla mieszkań budowanych z wykorzystaniem finansowania zwrotnego i wsparcia z Funduszu Dopłat", jako sprzecznej z art. 8 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 551 - dalej jako ustawa o pomocy państwa), w związku z art. 2 i art. 7 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. Konstytucja rzeczypospolitej Polskiej (dz. U. z 1997 r., nr 78 poz. 483 -dalej jako Konstytucja RP).

W uzasadnieniu skargi organ nadzoru przywołał treść art. 8, art. 11 i art. 7 ustawy o pomocy państwa wskazując, że to te przepisy wyznaczają zakres regulacji uchwały. Powołał również przepisy Konstytucji RP i wywiódł z nich nakaz tworzenia jasnych i precyzyjnych przepisów aktów prawa miejscowego. Odnosząc te ogólne zasady do zaskarżonej uchwały Wojewoda wskazał, że § 4 ust. 1 i 2 Załącznika do uchwały nie wypełnia prawidłowo delegacji z art. 8 ust., 1 i ust 2 ustawy o pomocy państwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00