Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 29 czerwca 2022 r., sygn. II SA/Po 983/21

Samorząd terytorialny; Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska-Tylewicz Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Batorowicz Asesor WSA Sebastian Michalski (spr.) Protokolant: starszy sekretarz sądowy Krzysztof Dzierzgowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi Gminy C. na uchwałę Rady Miasta z dnia [...] marca 2021 r., nr [...] w przedmiocie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oddala skargę.

Uzasadnienie

Gmina C. , na podstawie art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, wystąpiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu ze skargą na uchwałę Rady Miejskiej w Swarzędzu z dnia 23 marca 2021 roku Nr XXXV/402/2021 w sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Swarzędz obejmującego rejon ulicy [...] w J. .

Skarżąca gmina zażądał stwierdzenia nieważności zaskarżonej uchwały w całości na podstawie art. 147 § 1 ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi oraz zasądzenia zawrotu kosztów postępowania sądowego.

Kwestionowanej uchwale zarzuciła rażące naruszenie:

1) art. 10 ust. 1 pkt 3 i art. 28 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 74 i art. 80 Konstytucji RP poprzez brak uwzględnienia w treści Studium stanu środowiska, wymogów ochrony środowiska wynikających z rozporządzenia Wojewody Wielkopolskiego z dnia 4 kwietnia 2005 roku w sprawie ochrony Parku Krajobrazowego Puszcza Zielonka, a także wymogów wynikających z "Koncepcji Kierunków Rozwoju przestrzennego Metropolii Poznań", co stanowi brak zapewnienia przez władze publiczne dbałości o bezpieczeństwo ekologiczne w tym ochronę środowiska,

2) art. 3 ust. 1, art. 11 pkt 5b i pkt 6 oraz art. 28 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 74 Konstytucji RP poprzez przekroczenie granic władztwa planistycznego i przeznaczenie nieruchomości objętej studium pod zabudowę magazynową na obszarze korytarzy ekologicznych Parku Krajobrazowego Puszcza Zielonka pomimo negatywnej w tym zakresie opinii Wójta Gminy C. oraz brak dokonania w projektowanym Studium korekt zgodnie z tą opinią i tym samym wadliwe przeprowadzenie procedury planistycznej,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00