Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 21 grudnia 2021 r., sygn. II SAB/Op 103/21

Dostęp do informacji publicznej

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Kozicka Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 21 grudnia 2021 r. sprawy ze skargi I. S. na bezczynność Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w O. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej 1) zobowiązuje Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w O. do rozpatrzenia pkt 6-7 wniosku skarżącej z dnia 3 sierpnia 2021 r. oraz pkt 1-3 wniosku skarżącej z dnia 20 sierpnia 2021 r. - w terminie 14 dni od daty doręczenia prawomocnego wyroku wraz z aktami administracyjnymi sprawy, 2) stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa, 3) zasądza od Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w O. na rzecz skarżącej I. S. kwotę 100 (sto) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez I. S., zwaną dalej skarżącą, jest bezczynność Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w O., zwanego dalej również organem, w sprawie udostępnienia informacji publicznej.

Skarga wniesiona została w następującym stanie faktycznym:

Wnioskiem z dnia 3 sierpnia 2021 r. I. S. wystąpiła do Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w O. o udostępnienie informacji publicznej poprzez nadesłanie na adres poczty elektronicznej [...] dokumentów złożonych przez podmiot, który został wybrany jako najkorzystniejszy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem była modernizacja obiektu Miejskiego Stadionu [...] w O. w ramach zadania pod nazwą "Miejski Stadion [...] - naprawa nawierzchni tartanowej bieżni wraz z rozbiegami, rzutniami i skoczniami" t.j.: 1) oferty podmiotu, który został wybrany jako zwycięzca przetargu, 2) dokumentów do nawierzchni syntetycznej, 3) harmonogramu rzeczowo-finansowego, 4) kosztorysu, 5) wszelkiej korespondencji kierowanej przez Gminę (jako zamawiającego) do oferenta w związku z ich ofertą (wezwań do uzupełnienia ofert lub złożenia wyjaśnień itp.) oraz wszelkich odpowiedzi na tę korespondencję, wszelkich wyjaśnień i uzupełnień ofert, składanych przez oferentów, 6) ewentualnych dokumentów załączonych do wniosków o zmianę zaoferowanej nawierzchni syntetycznej, 7) korespondencji między wykonawcą a zamawiającym dotyczącej ewentualnej zmiany zaoferowanej nawierzchni syntetycznej - jeżeli jakakolwiek miała miejsce, 8) wszelkich umów dotyczących remontów, utrzymania lub pielęgnacji nawierzchni syntetycznej, ułożonej w ramach przedmiotowej inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00